A Pinterest marketing nem a legfelkapottabb terület, ahol a vállalkozások tevékenykednek. A Pinterest felületét Magyarországon nagyságrendileg 1 millió ember használja.

Mivel nem ez a hazai, vezető közösségi média, a vállalkozások sem teljes mértékben fedezték még fel a Pinterest marketingben rejlő lehetőségeket. Természetesen erre a közösségi média csatornára is igaz, hogy a Pinek készítésekor stratégiában érdemes gondolkodni. Összegyűjtöttem 15 olyan tippet, amit beilleszthetsz  a Pinterest marketingedbe, a csatorna stratégiádba.

15 tipp Pinterest marketinghez
15 tipp Pinterest marketinghez
Miről olvashatsz a cikkben?

    1. Töltsd ki profilod

    Az első és legfontosabb szabály, töltsd ki profilod! Jellemezd a  vállalkozásod, és adj meg releváns kulcsszavakat, amelyek segítenek abban, hogy jobban rád találjanak a Pinteresten.

    Profilképet mindenképpen tölts fel. Legyen szó cég logóról vagy személyes képről, ügyelj arra, hogy az jó minőségű legyen! 

    Amennyiben rendelkezel fizikai üzlettel is, úgy feltétlen add meg a boltod címét. 

    Már itt a profil létrehozásánál gondold végig milyen táblákat tudnál létrehozni a felületen.

    2. Hozd létre az első néhány Pinterest tábládat

    A táblákat a területed témaköreire tudod kialakítani.  Nem lesz szükséged feltétlen túl sok táblára. Az viszont fontos lesz, hogy a tábláid témakör szerint jól lehatároltak legyenek. Például esküvőszervezőként külön táblára teheted az esküvő design-t, az esküvői vacsorákat, a vőféllyel kapcsolatos területeket és így tovább.

    A saját területeden is hasonlóan kell táblákat létrehozni, aszerint, ahogy a tevékenységed részterületeit kijelölöd.

    Pinterest táblák
    Pinterest táblák

    3. Használj titkos Pinterest táblát a jövőbeni tartalom elmentéséhez

    Közösségi média poszt készítés közben  számtalanszor előfordul, hogy olyan ötlet jut eszedbe, ami az akkori tartalomhoz nem passzol, de érzed, később fel tudnád használni azt.

    Ezeket az ötleteket, gondolatokat érdemes úgy nevezett titkos táblákra gyűjteni. Ezt rajtad kívül más nem látja, viszont neked remek lehetőséget biztosít arra, hogy a jó ötleteid ne felejtsd el.

    Ez lesz  a te saját kis belső Pinterested a Pinteresten belül, ahová kitűzheted az elképzeléseid.

    4. Legyen a borítóképed fantasztikus

    A borítókép lesz az első benyomás a vállalkozásodról. Jó minőségű képet használj  és lehetőleg legyen összhangban a weboldalad designjával is.

    Törekedj arra, hogy a borítókép tükrözze, miről szól az oldalad. Ne feledkezz meg a felületnek megfelelő méret és egyéb optimalizálásról sem.

    5. Aktív elkötelezettség növelése

    Mindenki kevés követővel kezdi a Pinteresten A több követő elérése úgy lehetséges, ha törekszel a kapcsolat felvételre velük.

    Közvetlen üzenetküldés, a Pinek kitűzésének megköszönése, csoportos beszélgetések indítása mind jó megoldás lehet az elkötelezettség növelésére.

    Itt azért megjegyzendő, hogy a Pinterest esetében a követő szám mellett a havi megtekintések száma is fontos, hiszen ez mutatja, hányan nézték meg a Pinjeidet.

    6. Versenytársak bekövetése

    A Pinteresten is igaz, ami a legtöbb közösségi média csatorna esetében. Érdemes bekövetni a konkurens cégek Pinterest fiókját. Ez több szempontból is jó lehet. Egyrészt megfigyelheted a stratégiájukat. Másrészt pedig kihasználhatod a kereszt promóció előnyeit is.  Összedolgozva erősíthetitek egymás területét.

    Pinterest marketing- versenytársak követése
    Pinterest marketing – versenytársak követése

    7. Ossz meg  blogbejegyzéseket

    Ha érdekes blogbejegyzéseket találsz, osszd meg a Pinteresten. A tevékenységi körödön belül más szakértők írásait használod fel itt. Készíthetsz ezekből infografikát is. Ami ebben az esetben fontos, hogy az eredeti blogbejegyzés szerzőjét feltétlen említsd meg a bejegyzésedben. 

    8. Csatlakozz  úgynevezett Közösségi Táblákhoz

    A közösségi tábla egy olyan közös felület a Pinteresten, mely egy személy tulajdonában van. Ő adhat további alkotókat a táblához.

    A közösségi táblák segítségével erősen célzott közösségek érhetők el, melyekhez egyébként nehéz lenne hozzáférned. 

    Te magad is kereshetsz ilyen táblákat a Pinteresten és kérheted a csatlakozás engedélyezését. Illetve te magad is létrehozhatsz ilyen táblát, ahova meghívhatsz másokat közreműködnek.

    9. Használd a Pinterest Analytics-ot

    A Pinteresten is igaz, hogy üzleti fióknál, tervezett jelenlét esetén az analitikákat is nézned kell.  Az eredmények segítségével megismerheted a közönség összetételét és a legjobban teljesítő Pinjeidet. 

    Érdemes a trendeket is figyelned. Ezt ugyanitt, az Analitikák felületén teheted meg.

    Pinteres marketing - analitikák
    Pinterest marketing – analitikák

    10.  Rich Pin a weboldalon

    A Rich Pinek összekötik a weboldalad a Pinterest üzleti fiókoddal. Valós idejű információkat tartalmaznak.

    Ennek használatához a weboldaladon lesz majd szükség egy  bővítmény beépítésére. WordPress esetén ez lehet például a Sumo plugin.  A bővítmény segítségével a látogató a weboldaladról közvetlenül tudja Pinterest táblájára tűzni a képet, Amita blogbejegyzésében használtál.

    11. Jó  képminőség

    A Pinterest stratégia a látványvilágról szól. Ezért minél érdekesebb képet teszel közzé, annál nagyobb elkötelezettségre tehetsz szert a Pinteresten. A jó minőségű és vonzó illusztrációk használata a blogbejegyzéseiben, nagyobb esélyt jelent arra, hogy azokat nagyobb valószínűséggel rögzítik a Pinnelők saját Pinterest tábláikra.

    12. Használj kulcsszavakat a leírásokban

    A releváns kulcsszavak használatával könnyedén elérheted a megfelelő közönséget. 

    Kulcsszavakat a Pinterest keresőjében kereshetsz úgy, hogy egyszerűen beírod a kiválasztott szót és beállítod, hogy az összes Pin között keressen.

    Rengeteg találatot kapsz, amit tovább finomíthatsz még. A felhozott találatok képei felett, kis “buborékokban” újabb ötleteket kapsz, milyen további irányba érdemes keresgélned.

    A képen a sütemények szóra kapott eredményeket látod. Felette a buborékokban a vendégváró, joghurtos és egyéb további keresi lehetőségek. Érdemes ezekre is külön- külön rákeresni.

    Pinterest marketing - kulcsszó keresés
    Pinterest marketing – kulcsszó keresés

    13. Használd a weboldaladra mutató hivatkozásokat mindig

    A Pinterest nem ellensége az oldalról kimutató linkeknek. Szemben például a LinkedIn-nel, a Pinterest engedi a weboldalra mutató linkek elhelyezését.

    Használd ezt ki és minden Pin esetében helyezz el, egy a weboldaladra mutató linket is.

    Nem baj, ha még kevés cikked van fen a honlapon. Több kép (Pin) is mutathat ugyanarra a cikkre.

    14. Rendszeres jelenlét

    A következetes jelenlét a Pinteresten is segít. Maximalizálhatod a láthatóságot és a látogatók márkahűségét. 

    Van lehetőség a Pinek ütemezésére is. Jellemzően ez is szokott segíteni a rendszeres posztolásban. Az ütemezéssel valahogy könnyebben születnek meg az újabb és újabb Pinek.

    15. Keresztpromóció más platformokon

    A Pinterest bejegyzéseidet népszerűsítheted más közösségi média csatornákon is.  Ha más csatornán már sikerült elérned nagyobb követőtábort, akkor ott is érdemes megosztanod, hogy a Pinteresten is jelen vagy, kövessenek be ott is. Arra azért figyelj, hogy a különféle csatornákon, lehetőleg valamilyen formában más-más tartalommal csábítsd a követőidet.

    Nézz két a Pinteresten és fedezd fel magadnak a lehetőségeket. Ha pedig segítségre van szükséged, keress bátran itt Sociallooklike kapcsolat.