Sokan panaszkodnak arra, hogy nincs idő a posztolásra, sok időt vesz el a heti, havi posztok elkészítése.

Az alap mindenképpen az, hogy legyen egy megfelelő közösségi média stratégiád, amibe a posztok illeszkednek. Emellett azonban van néhány olyan időgazdálkodási tipp is, ami segíthet. Ebből hoztam neked most nyolcat.

Időgazdálkodás közösségi médiához

Tudd, mivel töltöd az időd

Néha észrevétlenül elszalad az idő. Ennek hátterében sok esetben az áll, hogy nem jól mérted fel a rendelkezésre álló időt és az ezalatt megvalósítható feladatok mennyiségét.

Előfordulhat, hogy egyszerűen nem tudod mivel ment el az idő. Bármelyikről is legyen szó, érdemes leülnöd és átgondolni a posztok készítése közben, mivel mennyi időd megy el. Így könnyebben megállapítatod, hogy hol növelhetnéd a saját hatékonyságodat.

Ragaszkodj a napi beosztáshoz

Hozz létre egy napi ütemtervet a különböző feladatokhoz hozzárendelt időblokkokkal. Ez lesz a sikered egyik kulcsa.

Itt fontos arra figyelned, hogy ne tervezd túl a feladatokat. Az egyes feladatok elvégzéséhez adj hozzá plusz időkereteket. Így ha túlléped a kijelölt időtartamot, akkor sem csúszik el a következő feladatra szánt időd.

Fontos, hogy ilyenkor a feladatot végezd el és ne a böngészőt bújd más jellegű adatokat keresve.

Kezd a legnehezebb feladattal

Mindenkinek van kedvelt és kevésbé kedvelt feladata, amit el kell végeznie. Amit nem annyira kedvelünk, az általában lassabban készül el. Sőt sok esetben neki sem akarunk kezdeni.

A közösségi média tartalmak készítése több részfeladatból tevődik össze. Érdemes felállítanod egy ezzel kapcsolatos részfeladat listát és ezek közül a számodra legnehezebbet előre venni. A sort pedig a számodra legkönnyebb részfeladat fogja zárni.

Például nehézségi sorrendbe állíthatod 

– az éves posztterv összeállítását, 

– a havi lebontást, 

– a tartalmak elkészítését, 

– hanganyag elkészítése,

– videó felvétele,

– a design elkészítését, 

– heti ütemezés beállítását, 

– előző heti/havi eredmények lekövetését, 

– korrekciók elvégzése az előző heti/havi eredmények alapján.

Hasonló feladatok csoportos feldolgozása

A teendők csoportos feldolgozás a közösségi média tartalmak esetében azt jelenti, hogy részekre bontod azok elkészítését és külön- külön dolgozod fel ezeket.

Például:

1. Elkészítheted a következő heti posztok teljes szöveges tartalmát a stratégia szerint. Heti öt Facebook poszt esetében ez öt tartalmat jelent,

2. Ezt követően beléphetsz a Canva-ba és elkészíted az öt poszthoz kapcsolódó designt, vagy elkészíted az öt tartalomhoz kapcsolódó öt mini videót,

3. Elvégzed az ezekhez kapcsolódó beütemezést,

4. Értékeled az előző heti eredményeket,

A lényeg, hogy a hasonló feladatokat egyszerre végezd el, mielőtt a következő feladatra lépsz.

Állíts be ésszerű határidőket

Könnyen meg lehet azon is csúszni, ha túl sok időt engedélyezel magadnak a posztok elkészítésére. Tegyük fel, hogy a Facebookon, a LinkedIn-en, a Pinteresten és az Instagramon is jelen vagy. 

Ez optimális esetben heti 16 bejegyzés elkészítését jelenti. Ha ezek összeállítására egy egész napot ütemezel be, akkor elképzelhető, hogy egy nap alatt fognak elkészülni, holott gondos előkészítés mellett erre bőven elegendő lenne 3 óra. 

A napi munkaidő többi részét nagy valószínűséggel más, nem ehhez a feladathoz kapcsolódó teendőkkel fogod eltölteni.

Érdemes úgy megszabni az egyes feladatokhoz kapcsolódó időtávokat, hogy azokba a feladatok kicsi időráhagyással beleférjenek. Ez arra fog ösztönözni, hogy befejezd időben a teendőidet.

Egy időben többféle feladat végzése

Bár sokan állítják magukról, hogy többfelé tudnak figyelni egyszerre, a tapasztalat azt mutatja, hogy ez jellemzően a munka minőségének rovására megy. A mentális zsonglőrködés a területek között csökkenti az eredményességet. Biztos te is jártál már úgy, hogy egy munkád közben csörgött a telefon, ami kizökkentett.

A munka közben befutó egy vagy több telefon, sokszorosan képes kizökkenteni a munkádból. Érdemes úgy ütemezned a teendőidet, hogy amikor egy szúszra elvégzendő munkád van, akkor ne zavarjon meg semmi.

Rendszerezd a dolgokat

A rendszerezés segíti a tartalomgyártást is. Lehet, hogy nem vagy egy rendszerező bajnok, de a jó hír az, hogy a szervezés tanulható. Kezd az alapokkal. Például a tiszta, átlátható íróasztallal, naptárral, számítógépes mappákkal.

Időgazdálkodás, rendszerezés közösségi médiánál

A vizuális zűrzavar csökkenti az alkotótevékenységed, a rendszerezés viszont segíti azt. A közösségi média tartalomgyártáshoz könnyebben megtalálod a korábban elmentett ötleteidet, a már előkészített anyagokat, ha rendszerben gondolkodsz.

Csoportosíthatod a kapcsolódó teendőidet, anyagaidat idő, téma, design kialakítás szerint is. Ha papír alapon szeretsz dolgozni, úgy a színes szövegkiemelők használata is jó megoldás lehet.

Időgazdálkodási eszközök

Ha egyedül dolgozol, akkor a naptár és az Excel tábla is elegendő lehet a tematikus rendszerezéshez, az idő megfelelő beosztásához.

Ha viszont csapatban dolgozol, akkor ezek mellett mindenképpen ajánlott valamilyen megosztható felület használata is. Ezzel időt nyertek és nem fordulhat elő az, hogy egyszerre ketten vagy többen dolgoztok ugyanazon a feladaton.

Megfelelő eszköz lehet a Google, az outlook naptár használata, az Excel vagy a Google drive megosztás lehetősége.

Közösségi média tartalomgyártáshoz megfelelő segítség lehet 

A socialbee vagy a Buffer  felülete.

Kiszervezett közösségi média tartalomgyártás  miatt keress bátran.