A 2023-as év virágzó év volt, ha a közösségi média trendjeit nézzük. De ezen a területen is folyamatos a változás, itt az ideje előre megismerni a közösségi média trendeket 2024-re.

Social Media 2024
Miről olvashatsz a cikkben?

    Közösségi média trend és  stratégiába illesztése

    A jól végzett és eredményt hozó közösségi média tevékenység a legjobb lehetőség arra, hogy még közelebb kerülj a vállalkozásod számára legfontosabb felhasználókhoz.

    A közösségi média aktuális trendjeinek használatával közvetlen kommunikációs utat nyithatsz meg mindennap követőiddel, más felhasználókkal.

    A közösségi média trend ugyanis nem más mint a népszerű témákban és a közösségi médiát használók viselkedésében bekövetkező változás. A közösségi média trendjeinek követése jelenti a garanciát arra, hogy mindig tisztában legyél a vírusként terjedő legfrissebb témákkal és megjelenési módokkal.

    Ezeket a trendeket építheted be a közösségi média stratégiádba, megragadva ezzel a figyelmet és növelve az interakciót.

    A közösségi média trendjeinek követése és megvalósítása marketingstratégiádban olyan előnyökkel jár, mint:

    – a márka ismertség növelése

    – közösség kialakítása a márkád mellett

    – az elkötelezettség fokozása.

    A közösségi média legújabb trendjei 2024-re

    Íme néhány előrejelzés a közösségi média 2024-es trendjeire vonatkozóan, amelyekre támaszkodhatsz közösségi média stratégiád tervezésekor. De előtte néhány hazai adat és jellemző, mely 2023 év végén volt tapasztalható a social csatornákon.

    Magyar Social Media adatok

    2023 év elején Magyarországon a közösségi média használók száma 7.40 millió volt. Az egyes csatornák szerint pedig ezek az adatok ismertek a felhasználók számáról:

    Facebook: 5.45 millió

    Youtube: 7.40 millió

    Instagram: 2.5 millió

    TikTok: 2.64 millió

    LinkedIn: 1.40 millió

    Snapchat: 1.25 millió

    Twitter: 779.9 ezer

    Pinterest: 1.76 millió      

      (forrás:datareportal.com)

    2023 év végi jellemzők a Social médiában

    A 2023-s év végi jellemzők már előrevetítik a 2024-s trendeket. Ezt te magad is érzékelni fogod, ahogy végigolvasod a cikket. Melyek ezek?

    – A TikTok népszerűsége (tovább) növekszik,

    – a felhasználók által generált tartalom térnyerése,

    – feliratok gyakoribb megjelenése a videókon, 

    – a LinkedIn már nem csak az álláskeresésről szól,

    – a Reels-k népszerűsége tovább növekszik.

    És akkor következzenek a 2024-s trendek.

    Videó dominancia

    A közösségimédia-marketingben a videó tartalom gyors növekedése egyáltalán nem mutat lassulást 2024-ben. A videók minden más formátumhoz hasonlóan lekötik a közönségedet, és az olyan platformok, mint a TikTok, az Instagram és a YouTube továbbra is népszerű marad, és növekvő aktivitást mutat.

    Social look like- Social Media 2024- video dominancia

    A videó tartalmak nézegetésével 17 órányi időt töltenek el felhasználók hetente. Ez a szám 2024-ben várhatóan még tovább fog növekedni, mivel a videó formátum továbbra is szemmel látható uralmat mutat.

    A videó egyértelműen a közönséged elnyerésének és megtartásának első számú formája 2024-ben.

    A rövid videók a kreativitásról, a figyelem megragadásáról szólnak. Ehhez használhatsz zenét, hangeffektusokat, tartalmakat vagy akár influencereket is. A rövid videók elsődleges felületei a Reels és TikTok videók.

    A hosszabb videók jellemzően inkább az oktatási célt szolgálják. Szakértelmet mutatnak és értéket közvetítenek. Videó sorozatok , webináriumok készíthetők, melyek az elköteleződést növelik követőid körében. A hosszabb videók egyértelműen a YouTube és a LinkedIn felületeken kapnak helyet.

    A TikTok még népszerűbb lesz

    Ez már érezhető egy ideje. Bár sokan esküdtek a Be Real felületére, de a TikTok erre rácáfolt. A TikTok itt van és marad is.

    A TikTok népszerűsége 2023-ban nőtt, és tovább fog növekedni 2024-ben is, mivel egyre több felhasználó egyre több és több időt tölt a felületen. A TikTok felhasználóinak jelenlegi száma 1,677 milliárd.

    A “Felfedezés” fülön megjelenő videók ma már egyet jelentenek a vírusként terjedő tartalmakkal. Legalábbis annak lehetőségével.

    Sok marketinges vágyik a tartalmak vírusként történő terjedésére. Ez különösen azért van így, mert úgy tűnik, más marketing területekkel szemben, erre nincs minta, hogyan kell/lehet ezt elérni.

    A Reels-k uralma marad az Instagramon

    A rövid formátumú videó tartalmak az Instagramon továbbra is a Reels-k formájában lesznek a legvonzóbbak. Az alkalmazás algoritmusa  kiemelten kezeli a Reels-ket, előnyben részesíti azokat a felületen. Ezek sikere azonban nem tudja felülmúlni a TikTok videók sikerét.

    Az Instagram továbbra is a márkák által használt egyik legnépszerűbb közösségi média platform marad. Ennek a közösségi platformnak több mint 2,35 milliárd havi aktív felhasználója van, míg a napi aktív felhasználók számát 500 millióra becsülik.

    Az Instagram aktív felhasználóinak körülbelül 62%-a használja az alkalmazást termékek és márkák keresésére.

    Stories- Mulandó tartalmak

    A Snapchat indította el, az Instagram Stories pedig tökéletesítette ezt a megjelenési formát. A mulandó tartalom, a 24 óra múlva eltűnő röpke pillanatok, 2024-ben is nagyon divatosak lesznek. 

    A fogyasztók ezeket hitelesnek, valódinak tartják. Továbbá egy úgy nevezett FOMO érzést (Fear of Missing Out- fél, hogy lemarad/kimarad érzés ) generálnak, amely elősegíti a felhasználók elköteleződését.

    A felhasználók 62%-a jobban érdeklődik egy márka vagy termék iránt, annak Story videóit megtekintve.

    A LinkedIn többé nem csak a munkáról és a szakmai tartalmakról szól

    A LinkedIn fokozatosan kinőtte álláskereső felület szerepét. Ez a platform már nem csak állások közzétételére, álláskeresésre szolgál. A felhasználók tapasztalataik alapján egyre több eredeti  tartalmat osztanak meg.

    És ez az a minőségi tartalom, amit sokan keresnek a csatornán. Ez a közösségi média platform egyre személyesebbé válik, olyan bejegyzésekkel, ahol szinte bármivel kapcsolatban találhatsz tanácsokat.

    Social look like- Social media 2024- LinkedIn

    A LinkedIn személyesebb bejegyzései a világjárvány idején kezdődtek, és ez a trend a jövőben is folytatódni fog.

     Az azonban ma még nem világos, hogy a csatorna algoritmusa kedvez-e az ilyen típusú posztoknak, vagy továbbra is az álláskereséssel kapcsolatos témákat részesíti előnyben.

    Az azonban biztos, hogy a LinkedIn nem hagyható figyelmen kívül, hiszen 2023 év végén a felhasználók száma meghaladta a 930 milliót világszinten.

    A Z generáció által létrehozott tartalmak

    Z generáció, az 1997-2012 között születettek köre. A generáció a közösségi médiát használja életének dokumentálására és mindenről posztol, amiről csak lehet.

    Ők a rövid formátumú videó tartalmak elsőszámú felhasználói, a népszerű márkákról sokat posztolók tábora.

    Ez az oka annak, hogy a Z generáció által létrehozott tartalom minden bizonnyal népszerűbb lesz 2024-ben.

    A márkák kedvelik ezt a korcsoportot az Instagramon és TikTok-n is, hiszen ők készek megosztani véleményüket egy szolgáltatás vagy termék kipróbálása után. Az általuk generált tartalmak révén a márkák növelhetik követőik számát, közösségüket, márka ismertségüket és elköteleződési arányukat.

    Felhasználó által létrehozott tartalmak (UGC- User generated content)

    A felhasználók által generált tartalom (UGC) szintén értékes és hatékony eszköz a közösségi médiában. A termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatos tartalmak megosztása révén a fogyasztók hitelesebbnek és megbízhatóbbnak tartják adott márkát.

    Sőt, ahogy a felhasználók történetmesélőkké válnak, az UGC dinamikus márka-fogyasztó kapcsolatot is létrehoz, és a passzív nézőket aktív résztvevőkké és szószólóvá változtatja.

    UGC-kampányok létrehozásával, kedvezmények, ajándékok felajánlásával te is ösztönözheted ügyfeleidet a részvételre.

    Mikró és nano influencerek

    Az elmúlt években az influencer marketing túllépett a hírességekkel való partnerségen . A mikro- és nano influencerek, akiknek kisebb, de nagyon elkötelezett, úgy nevezett niche közönsége van, egyre jobban előtérbe kerülnek a közösségi médiában történő hirdetésekben.

    Mikro-influencerek: 10 000 és 100 000 követő. Gyakran nagyon elkötelezett, résközönséggel rendelkeznek, és erős személyes kapcsolatuk van követőikkel.

    Nano-influencerek: jellemzően 1000 és 10 000 követő. Követőik általában barátoknak vagy megbízható ismerősöknek tekintik őket.

    A mikro és nano influencerekkel történő együttműködés több előnyt is jelenthet. Magas elkötelezettséget hoz. A mikro- és nano-befolyásolók jellemzően hitelesebb interakciókat folytatnak követőikkel.

    Másik előnye a niche szakértelem adott piacon, mely segíti a réspiacok pontos célzását.

    A mikro- és nano-influencerekkel való együttműködés gyakran költséghatékonyabb, mint a makro-influencerekkel vagy ismert személyekkel.

    A SEO még erősebb lesz a közösségi médiában

    A keresőoptimalizálás olyan, mint a Szent Grál, amikor azt szeretnéd, hogy a Google szeresse a tartalmaidat. De mi a helyzet a közösségi média csatornákkal? A fiatal felnőttek (18-24 évesek) közel fele már eleve keresőmotorként használja a közösségi médiát.

    Ez a közösségi média SEO növekvő fontosságához vezetett. Ma már a TikTokot is keresőmotorként használja a többség. A közösségi média az új kereső. Ma a Tiktok az első számú keresőmotor a Z generáció több mint felénél. Elsősorban azért vonzó ez a lehetőség a generációnál, mert gyors és minőségi találatokat ad.

    A SEO továbbra is nagy szerepet fog játszani a posztok vírusként történő terjedésében. A következő bejegyzés, amely a „Neked” fülön jelenik meg, valószínűleg nem a hashtagek miatt lesz ott, hanem a megfelelő kulcsszavak miatt.

    A Hootsuite kutatása emelte ki, hogy azok a közösségi média bejegyzések, amelyek nagy mértékben támaszkodtak a megfelelő SEO-ra, magasabb, 30 %-s növekedéssel járó elköteleződési arányt érnek el.

    Ez a közösségimédia-trend 2024-ben erősödni fog. A Social SEO tevékenység tovább erősíti azon márkák szerepét, amelyek extra figyelmet fordítanak a közösségi oldalakon közzétett bejegyzéseikre.

    Éppen ezért a jövő évi közösségi média stratégiájában szerepelnie kell a „kulcsszókutatásnak”.

    Annak érdekében, hogy tartalmaid könnyen felfedezhetők legyenek a közösségi média csatornákon, a kulcsszavak továbbra is kulcsfontosságúak. Növelheted elérhetőségedet a címek/feliratok optimalizálásával és releváns hashtagek használatával.

    Videó feliratok kiemelt szerepe

    Napjaink közösségi médiájában a feliratok nélküli videók közzététele már a múlté.

    A közösségimédia-felhasználók száma, akik hang nélkül néznek videókat, 2024-ben tovább fog növekedni. Így az a logikus döntés, hogy valamennyi videódhoz feliratokat adsz, platformtól függetlenül.

    Mindenki elfoglalt és siet. Nyilvános helyen vagy alvó gyermek mellett, nagy valószínűséggel hang nélkül nézik a videóidat.

    Ha a videókat néző ugyanazokat az információkat kaphatja meg a feliratokból, mint annak meghallgatásból, ez mindenképpen erősíti az elkötelezettséget, és segíti az interakciók és a követők számának növelését.

    Ezenkívül a feliratok növelik a tartalom felfedezésének esélyét, mivel a felhasználók a feliratokban szereplő kulcsszavakat használhatják kereséskor.

    Éppen ezért fontos, hogy a megfelelő kulcsszavakat használd a videóidhoz.

    További előny, hogy a videó feliratok lehetővé teszik és megkönnyítik a megértést  a hallássérültek számára is.

    Közösségi kereskedelem térnyerése

    A közösségi médiában zajló kereskedelem fontos szerepet fog játszani 2024-ben. 

    A közösségi kereskedelem során a fogyasztók közvetlenül a közösségi média felületen vásárolnak anélkül, hogy el kellene hagyniuk adott alkalmazást.

    Ez újabb lehetőség a vállalkozásod számára, hogy termékeidet értékesítsd. Facebook Shop, Instagram Shopping, Pinterest shopping hirdetések, mind ezt segítik.

    Ez egy újabb közösségimédia-trend, amely növekedni fog, hiszen a felhasználók már megszokták a közösségi platformok vásárlási funkcióit.  Ez a fajta vásárlás továbbfejlesztett felhasználói élményt nyújt, kényelmes és tetszetős gazdag termékleírásaival és képeivel.

    2024-ben a marketing stratégiába be kell illeszteni ezt a trendet is az eredményesség növelése érdekében. Ha több vásárlót szeretnél vonzani, kedvezményeket, egyszerű visszatérítést és visszaküldést kínálhatsz fogyasztóidnak. Emellett megmutathatod más vásárlók véleményét is.

    Ez arra ösztönzi őket, hogy vásároljanak, növelve ezzel a márkád eladásait és bevételeit. A különféle csatornákon elérhető hirdetések is ezt segítik.

    A TikTokon semmiképp ne hagyd ki a#TikTokMadeMeBuyIt (#ATikTokMiattVettemMeg) hashtaget és kifejezést, ha több felhasználót ösztönöznél termékeid vásárlására.

    Célvezérelt marketing a Social Mediában

    Azok a márkák, amelyek értékes ügyekhez kapcsolódnak és hitelesen kommunikálják ezt, egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. 

    A fogyasztóid egyre tudatosabbak. Amennyiben márkádat egy kiválasztott ügy mellé állítod és azt támogatod következetesen, a társadalmi felelősség vállalás és a hitelesség egyszerre segíti eladásaidat a közösségi médiában.

    A történetmesélés továbbra is a a célvezérelt marketing része. A márkád humanizálása, az ügyfélélmények megosztása kiemelt szerepet kap.

    A célvezérelt marketing igazodik a fogyasztók részéről jelentkezőhiper személyre szabott tartalmak elvárása erős igényéhez is 2024-ben. Ezt az irányt a mesterséges intelligencia megjelenése generálja. Fogyasztók relevánsabbéi személyre szabottabb tartalmakat várnak el. A hirdetések személyre szabása is nagyobb vásárlási igényt eredményez.

    Hibrid tartalmak, közösségi média automatizálás

    Szintén a mesterséges intelligencia hatása a hibrid tartalmak megjelenése. A hibrid tartalom a mesterséges intelligencia és az emberi kreativitás fúziója a tartalomgyártásban.

    A hibrid tartalom a gyorsabb tartalomgyártást, a személyre szabott tartalmakat és az egyenletes minőséget hozza el. 

    A hibrid tartalom széles körben teszi lehetővé a közönségeddel való mély és hatékony kapcsolatteremtést. Ez a mesterséges intelligencia skálázhatósága és az emberi finomítás együttes megjelenésének köszönhető a hibrid tartalmak esetében.

    Social look like- Social media 2024- hibrid tartalmak

    A valódi interakciók fontosak a közösségi médiában, ami aktív részvételt igényel a csatornákon. Ugyanakkor a posztok ütemezése, a feliratok elkészítése, automatizálható, amivel időt tudsz spórolni. Egyre több lehetőség kínálkozik a Social Media automatizálására.

    Hitelesség

    A felhasználók belefáradtak a nem hiteles márkaüzenetekbe. Valódi, átlátható interakciókra vágynak. Azok a márkák, amelyek valódi kommunikációt folytatnak és elismerik hibáikat, nagyobb lojalitást eredményeznek.

    2024-ben ez azt jelenti, hogy a márkádnál be kell mutatni a kulisszák mögötti eseményeket is, a hétköznapi őszinte pillanatokat, sőt fel kell vállalnod a tökéletlenségeket vagy hibákat is.

    A hitelesség kérdése az is, hogy a tartalmak előállítása során nem kell mindennek előre beállítottnak lennie. A TikTok rövid videók is számtalan jó példát mutatnak a telefonokon felvett, természetes tartalmak terén.

    Bár a mesterséges intelligencia lehetőséget ad az innovációra és a kísérletezésre a közösségi médiában, de ne feledd, az emberek olyan tartalmakra vágynak, amelyek hitelesek.

    Végül...

    Gyakran ismételt kérdések

    Melyik közösségi média válik népszerűbbé?

    A TikTok. Amint már írtam, a rövid formátumú videó az egyik legnépszerűbb, legjobban teljesítő formátum. Ennek fényében nem meglepő, hogy a TikTok használata évről évre nőtt, mivel a rövid formátumú videókat szolgálja. Marketing szemmel nézve a TikTok kínálja a második legnagyobb potenciált a közönség növelésére 2024-ben.

    Milyen trendek vannak jelenleg a közösségi médiában?

    – A rövid formátumú videó továbbra is a király,

    – a YouTube él és virul,

    – a közösségi kereskedelem tovább fog bővülni,

    – a tartalomkészítők kezében van a hatalom,

    – közösségépítés a követő szám növelés felett,

    – szűk célzott közösségi média hirdetések,

    – a LinkedIn átformálódik.

    Melyek a 2024-s vizuális trendek a közösségi médiában?

    2023-ban kevesebb fehér terület és élénkebb színek, merész színkombinációk, kontrasztos minták, gazdag textúrák, furcsa betűtípusok jelentek meg. A sokféle, megjelenő elem szándékosan került a designba.

    A 2024-es grafikai tervezési trend az élénk és energikus színpaletták felkarolásáról szól. Webdesign, márkaépítés vagy nyomdai anyagok, a tervezők olyan színekkel töltik be alkotásaikat, amelyek figyelemfelkeltőek.

    Mi a közösségi média jövője 2030-ig?

    A közösségi média kifejezés 25 éven belül elhalványul és tömegmédia formává válik. Addigra három jelentős trend várható.

    Egyrészt valószínűsíthető, hogy a közösségi csatornákat szabályozni fogják. Másrészt a kormányok és a fogyasztók is törekedni fognak a személyes adatok jobb védelmére.

    Harmadrészt erősödni fog a termékek felfedezése a közösségi médiában, illetve a személyesebb beszélgetések igénye.