Youtube marketingre mindenkinek szüksége van, aki használja a csatornát. A YouTube a második legnagyobb közösségi média platform a világon. Magyarországon is népszerű, bár a hazai vállalkozások közel nem olyan mértékben használják, mint a nemzetközi porond szereplői. 

Holott a fogyasztók egyre gyakrabban fordulnak a YouTube-hoz szórakoztatás, oktatás és termékkutatás céljából. A platformon végzett marketing segíthet vállalkozásodnak növelni a márkaismertséget, erősebb kapcsolatokat építeni, felerősíteni a SEO-t.

A YouTube marketing fontos, nézzünk hozzá néhány ötletet és  tippet.

Youtube marketing- útmutató a legjobb taktikákhoz

Miről olvashatsz a cikkben?

    Mi az a Youtube marketing?

    A YouTube marketing a márka, a termék vagy szolgáltatás YouTube-on történő népszerűsítésének folyamata. 

    Három ismert módja van a Youtube marketing célú használatának.

    Videók készítése – a  YouTube elsősorban egy videotárhely platform. A kiváló minőségű videók közzététele kulcsfontosságú a platformon való sikerhez.

    Partnerség influencerekkel –  Erős irány és főleg a hitelesség növelésében segít.

    Videohirdetések futtatása –  Világszinten a fogyasztók 70% – a vásárol a Youtube videóhirdetések után, ami magas megtérülést eredményezhet a hirdető számára.

    A YouTube a világ második legnagyobb keresője, erős verseny jellemzi a csatornát. Percenként 500 órányi tartalom kerül feltöltésre. A videók, csatorna paramétereinek megfelelő optimalizálása kulcsfontosságú a láthatóság növelésében.

    Youtube marketing előnyök

    A YouTube adatok egyértelműen rávilágítanak arra a tényre, hogy a marketingesek és a fogyasztók is szeretik a videókat. A videót nézők kétszer nagyobb valószínűséggel osztanak meg videókat barátaikkal és családtagjaikkal, más tartalom formákkal szemben.

    És bár a TikTok videók térnyerése erős, de valójában továbbra sincs jobb hely a videótartalmak közzétételére, mint a YouTube, ahol naponta rengeteg videó kerül fel és a felhasználók több mint 1 milliárd órányi videót néznek meg.

    A YouTube marketing rengeteg előnnyel jár a vállalkozásod számára, nézzünk meg néhányat.

    Nagy közönség elérése

    A YouTube nagy és  aktív felhasználói bázissal rendelkezik. A következetes stratégia mentén elkészített minőségi tartalom és annak közzététele nagy megjelenést és forgalmat hoz magával.

    A YouTube lehetővé teszi, hogy kilépj a nemzetközi piacra is. Több mint 100 országban érhető el, 80 különböző nyelven. Az olyan funkciókkal, mint az automatikusan lefordított feliratok, könnyű célzott tartalmat létrehozni nemzetközi közönség számára is. Ehhez persze magyarul kell feliratoznod először, hogy később fordítani lehessen angolra vagy más nyelvekre. Nem találtam olyan magyar videót, ami magyarul volt feliratozva és azon mutathatnám meg a fordítást. Bár bevallom nem is sokat kerestem ilyet. 

    Helyette bemutatom, hogy egy angol feliratos videó esetében hol találod azt a beállítást, amivel magyarra fordíthatod a tartalmait.

    Fontos, hogy a fordításokat AI eszközök végzik, így ne várj teljesen pontos magyar fordításokat. Az AI a Social Mediaban témáról már írtam egy cikket. 

    És akkor a példa videó. Első lépésként kiválasztod a felirat lehetőséget. Utána a beállításoknál kiválasztod a nyelvek közül a magyart. A második képen látod, hogy a beállítás után már magyarul írja ki a feliratokat.

    Youtube marketing - felirat fordítás

    Youtube marketing - felirat fordítás 2.

    A láthatóság javítása – ismét egy SEO terület

    A YouTube önmagában is keresőmotor, de emellett kiválóan alkalmas arra is, hogy növelje láthatóságod a Google-on . A Google találatai között egyre nagyobb mértékben jelennek meg a videók. Ezek a videók szinte teljes mértékben a Youtube-ról származnak.

    A Google-on és a YouTube-on végzett kulcsszókutatás segítségével kiválaszthatod a megfelelő kulcsszavakat, így mindkét keresőben magasabb helyezést érhetsz  el.

    Márkaismertség növelése

    Általános trend az újdonságok keresése világszinten. Ehhez a közösségi média remek csatornákat kínál. Köztük a Youtube felületét is. Google adatok szerint a a Youtube keresések 90%-a világszerte új márkák és termékek/szolgáltatások felfedezésére irányul.

    A termékismertetők, útmutató és  DIY videók, valamint a videóhirdetések közzététele segíti vállalkozásod jó hírnevének építését. Sőt a vizuális márkaépítés beemeléssel a csatornára, a közösségépítést, a márkád megjegyezhetőségét is erősítheted.

    Bizalom és hitelesség erősítése

    A YouTube a legmegbízhatóbb közösségi média platform a hitelesség építéséhez. A Youtube teljes vizuális megjelenést kínál ehhez. Látnak, hallanak és tartalmat kapnak tőled egy időben a csatornán.

    Videóbeszámolók, márkatörténetek, vizuális oktatóanyagok, gyakorlati útmutatók és élő bemutatók mind azt segítik, hogy bemutasd, hogyan tudod szolgáltatásoddal vagy termékeddel megoldani a fogyasztói problémákat.

    Értékesítés és forgalomnövelés

    A YouTube marketing pozitívan befolyásolhatja az eredményt. A csatorna vásárlási funkcióival, mint amilyen a videó záró kockája, mint értékesítési felület, az üzlet és címkézett termék mind az értékesítést támogatják.

    Potenciális ügyfelek

    A YouTube jól használható potenciális ügyfelek elérésére. A webinárium promóciók, tanfolyamelőzetesek megosztása a Youtube-n mind a feliratkozási hajlandóságot erősítik.

    A videó leírásokban céloldalra mutató linkeket, illetve ingyenes letöltéseket is elhelyezhetsz. Emellett az ide feltöltött videó más felületeken, mint például más közösségi média csatorna vagy saját weboldal is elhelyezhető.

    Extra bevétel

    A YouTube, a marketing mellett további bevételi forrást is jelent vállalkozásod számára.

    Azok a csatornák, amelyek megfelelnek a YouTube Partnerprogram jogosultsági feltételeinek, bevételt szerezhetnek videóikkal, és pénzt kereshetnek a megtekintések száma és az elköteleződés alapján. 

    A bevételszerzéshez meg kell felelned az alábbi két egyszerű feltétel közül az egyiknek.

    1. Szerezz 1000 feliratkozót 4000 érvényes nyilvános nézési órával az elmúlt 12 hónapban, vagy

    2. Szerezz 1000 feliratkozót 10 millió érvényes nyilvános rövidfilm-megtekintéssel az elmúlt 90 napban.

    Youtube marketing- extra bevétel

    Youtube marketing tippek

    A YouTube marketinghez nem elég egy csatorna létrehozása és videók közzététele. A márkáddal itt szintén stratégiailag kell jelen lenned és ennek megfelelően elkészítened a tartalmakat. Így érhetsz el növekedést a csatornán.

    Tippek, amik segíthetnek ebben:

    Hozz létre a márkanevedre YouTube-csatornát

    A YouTube marketing első lépése a csatorna létrehozása, ahol közzé tehetsz videókat, készíthetsz lejátszási listákat, válaszolhatsz a megjegyzésekre, megtekintheted az elemzéseket és még sok mást. 

    A csatorna létrehozása után a márkaismertség megteremtéséhez úgynevezett márkajelzéseket is el kell helyezned a csatornádon. Ehhez a következő elemeket kell beállítanod a saját márkastílusod szerint:

    Profil kép

    Banner kép

    Csatorna leírása

    Közösségi kapcsolatok

    Egyéni URL

    Ezenkívül a videók bélyegképeit, címeit és leírásait is a márkád  arculatához kell igazítanod. És persze a videóidat a csatornáddal együtt keresőoptimalizáltod is kell.

    Határozd meg YouTube-közönséged

    Mielőtt elkezdenéd a tartalomgyártást, legyél tisztában vele, kiknek szólnak a videóid. Ezen a csatornán is meg kell ismerned, milyen korcsoport és milyen érdeklődési kör van jelen. Milyen tartalmakat kedvelnek leginkább és kiket követnek.

    Végezz versenytárselemzést

    Ha már tudod kiket követ a közönséged, elemezd ezeket a Youtube csatornákat. Ez fontos a trendek észleléséhez, a kulcsszavak megtalálásához és a közönség érdeklődésének megértéséhez. Abban is segít, hogy reális célokat állíts fel és reális célokat tűzz ki a videó teljesítményével, az elérési számokkal kapcsolatban.

    Vedd figyelembe ezeket az információkat is, amikor elkészíted a stratégiád, ütemtervet készítesz a videóid megosztásához. Az ilyenfajta elemzés abban is segít, hogy a területeddel kapcsolatban újabb réspiacokat fedez fel a Youtube-n.

    Minőségi YouTube tartalom

    Videók milliárdjai érhetőek el a Youtube-n, melyek közül nem mindegyik érdemes megnézésre. A YouTube intelligens algoritmusa előnyben részesíti azokat a videókat, melyek hasznosak  a felhasználóknak.

    Ahhoz, hogy kitűnj ebben a videó áradatban, folyamatosan jó minőségű videókat kell készítened. Olyanokat, amelyeket a nézők szeretnek nézni. Ehhez figyelned kell a felkapott kulcsszavakat és témákat, újabb és újabb videó ötletek után kutatva.

    Ezenkívül a jó minőségű felszerelés, a megfelelő szerkesztés is fontos. De itt ne több százezres felszerelésre gondolj. Egy profi telefon is megfelelő lehet, helyes beállításokkal, fénnyel.

    Használj YouTube-hirdetéseket

    Youtube marketing - Youtube hirdetés

    A YouTube hirdetési kampányok futtatásával szélesebb közönséget érhetsz el. Forgalmat irányíthatsz honlapodra, és személyre szabott üzeneteket juttathatsz el  célközönségedhez. 

    A YouTube-n háromféle hirdetésre van lehetőséged:

    Rövid hirdetések: ezek rövid, nem átugorható hirdetések, amelyek a videó indulása előtt futnak.

    Videóba ágyazott hirdetések: ezek lehetnek átugorhatóak vagy nem átugorhatóak, és a videóid bizonyos pontjain futhatnak.

    Szalaghirdetések: Ezek nem videós hirdetések, szalaghirdetésként vagy szövegként jelennek meg a videóid felett vagy alatt.

    A YouTube-hirdetések célja nem az organikus stratégia helyettesítése, hanem annak fellendítése.

    Aktív kapcsolat a közönséggel

    A YouTube marketingje egy elkötelezett előfizetői közösség felépítéséről szól. A közönséggel való közvetlen kapcsolattartás pedig nagyszerű módja ennek.

    Válaszolj időben és kulturáltan a videóidhoz fűzött megjegyzésekre. Hozz létre interaktív videotartalmat a YouTube-on. Például élő kérdezz-felelek webináriumokat.

    Több YouTube-feliratkozó

    A feliratkozók fontosak a Youtube- n. Minél több feliratkozód van, annál exkluzívabb funkciókhoz férhetsz hozzá. Ráadásul a YouTube algoritmusa előrébb helyezi a videóidat, ha több feliratkozód van.

    Hozz létre problémamegoldó tartalmat, hogy több YouTube-feliratkozót szerezz. Kérdezd meg a nézőket, feliratkozókat, hogy mit szeretnének látni a csatornádon, és készíts azzal kapcsolatos tartalmakat. Az emberek olyan csatornákra iratkoznak fel, amelyekből értéket kapnak, és ezekből minél többet szeretnének látni.

    Légy következetes a  közzétételben, hogy a feliratkozók tudják, mikor és milyen gyakran várhatnak új videóikat tőled.

    A megfelelő közzétételi ütemezés megkönnyíti a tartalom megtervezését és a videók időzítését, valamint a készletek és az előfizetői elvárások előre történő ütemezését. Az algoritmus általában a következetes közzététellel rendelkező YouTube-csatornákat is előnyben részesíti.

    Kísérletezz a YouTube Shorts-val

    A YouTube Shorts egy új funkció, amely lehetővé teszi a rövid formátumú videók erejének kihasználását. Erős konkurenciája a TikTok videóknak.

    Használd a YouTube Shorts-t, hogy elérd a mobilos felhasználókat, és növeld márkád elköteleződését. Készíts akár 60 másodperces videókat függőleges formátumban, és használd a beépített hangot, szöveget és szűrőket, melyek kiemelik a videóid.

    Használj olyan funkciókat is, mint az élő közvetítések, a premierek és a 360°-os videók, hogy folyamatosan egyedi videós élményeket nyújthass.

    Optimalizáld videóid a SEO bevált gyakorlataival

    A YouTube SEO a platform videó marketingjének gyakran figyelmen kívül hagyott területe. Pedig ez döntő fontosságú a megfelelő időben történő megjelenéshez. Enélkül a videóid elvesznek a nézetlen tartalmak tengerében, és végleg ott is maradnak.

    A videók optimalizálása a videókészítési folyamat elején kezdődik – az ötletelés során. Végezz kulcsszókutatást, hogy megtaláld a megfelelő témákat. 

    A videók elkészítése után  a YouTube-on való közzétételkor optimalizáld a következő elemeket is a láthatóság maximalizálása érdekében:

    Címek és leírások: Az elsődleges és másodlagos kulcsszavakat használata, akár több nyelven is.

    Bélyegképek: Böngéssz a legnépszerűbb videók között, és nézd meg, mely indexképek teljesítenek jól egy-egy kulcsszónál. Az arcokat, kifejezéseket és szöveget tartalmazó indexképek gyakran kitűnnek mások közül, és több kattintást eredményeznek.

    Címkék: Adj hozzá releváns szavakat és kifejezéseket. Így a Youtube és a nézők is érteni fogják miről szól a videód. A címkék hatással vannak a keresési rangsorolásra.

    A YouTube algoritmusa azokat a videókat is előnyben részesíti, amelyek nagyobb érdeklődést érnek el. Népszerűsítsd videóid más közösségi média csatornákon is, hogy minél több megtekintést kapj, és ezzel kezdeti lökést adj a csatornádnak.

    A záróképeket felhasználva hozz létre a csatornádon lévő más videókból linket, melyek aktuális videódra mutatnak. 

    Végül kérd meg nézőid, hogy lájkolják, kommentálják és osszák meg videóidat.

    Youtube marketing -Youtube SEO

    YouTube influencerek

    Az influencer marketing a Youtube felületén is működik. Használhatod

    Termékértékelések

    Útmutatók és oktatóanyagok

    Mindennapi vlogok 

    Versenyek és nyereményjátékok esetén is. 

    Mivel nem a legolcsóbb marketing lehetőségről beszélünk, ezért előre határozd meg az elvárásaidat, illetve lehetőleg már a tervezési szakaszba vond be az influencereket.  Következetesen mérd az eredményeket a kampány alatt és után, hogy módosíthasd jövőbeli stratégiád.

    Figyeld a YouTube analitikáid

    A YouTube-elemzés nyomon követése segít azonosítani a legjobban és persze a legrosszabbul teljesítő videóidat. Az analitikák segítségével tudod felmérni, milyen konkrét tényezők befolyásolják a videók teljesítményét. Az elemzések mutatnak utat az újabb tartalmak készítéséhez is.

    Szóval figyeld az olyan mutatókat, mint a megtekintések, a feliratkozók,  a  nézési idő, a közönségmegtartás, a demográfiai adatok és az érdeklődési kör.

    A Youtube analitikák segítik a csatornastratégia ki, vagy átalakítását is.

    Youtube marketing eszközök

    Canva

    A Canva egy online tervezőeszköz, amellyel látványelemeket hozhatsz létre videóidhoz és csatornáidhoz. Sablonok használata és szerkesztése YouTube indexképekhez, profilképekhez és szalaghirdetésekhez. Az eszköz segítségével kreatív bevezetőket és végpontokat is hozzáadhatsz a videóihoz.

    VidIQ

    Videó marketing és elemző eszköz

    A VidIQ egy speciális videó marketing eszköz a YouTube alkotók számára. Főbb jellemzői közé tartozik a napi videóötletek, a kulcsszókutatás, az optimalizálási javaslatok, a versenytársak elemzése és a teljesítménymutatók. Az eszközhöz ingyenes Chrome-bővítmény is tartozik a könnyű hozzáférés érdekében.

    Négy fizetési csomag érhető el, melyből az egyik ingyenes.

    Youtube csatorna és videó beállítások miatt keress bátran e-mailben.