“A népszerűség a tekintély ribanc unokahúga” Hangzott el a Birdman (avagy A mellőzés meglepő ereje) filmben. És valóban a népszerűség és a tekintély rokonok és jelen vannak az Instagramon.

A magyar nyelv értelmező szótára szerint

A népszerűség  “tömegeknek v. bizonyos körnek, rétegnek, közösségnek vki, vmi iránt megnyilvánuló rokonszenve, szeretete, tetszése, helyeslése mint közhangulat.” A tekintély pedig “Az a tisztelet, megbecsülés, elismerés, amelyet vki vmely közösségben bizonyos képességeivel, eredményeivel, ill. magatartásával szerez, érdemel ki, v. amely helyzeténél fogva szokta megilletni.”

Érezni a különbséget. Valóban a népszerűségből hiányzik a tisztelet, a megbecsülés, az elismerés. A tekintély valami komolyabb dolog, valószínűleg hosszabb idő is kivívni, mint népszerűséget elérni.

De mire van szükség az Instagramon? Tekintélyre vagy népszerűségre?

Instagram fiókoddal egyértelműen ismertséget szeretnél elérni és növelni. Persze nem árt, ha  elismernek azért amit csinálsz, és tekintélyre is szert teszel . Jó ha a vállalkozásod olyan tevékenységet végez, olyan szolgáltatást kínál, mely segít másoknak. Tartalma van, nem felszínes. Aki hozzád fordul az nem zsibvásárban érzi magát, hanem sokkal inkább egy szakmai közegben. Igen ez fontos, de tekintélyt csak úgy érhetsz el, ha megismernek. Jó sokan. Így válhatsz népszerűvé.

Egy ismert szereplő más helyzetben van. Ő már eleve tekintélyt ért el és népszerű tevékenysége révén. Nézzük például Dér Henit. Énekesnőként jóval korábban vált ismertté, mint ahogy Instagram fiókja indult.Neki az Instagram fiókja egyszerre jelent tekintélyt és népszerűséget. Ugyanez a helyzet olyan vállalkozásokkal, melyek sikereket értek már el tevékenységükkel, sokan követik őket, hírlevél feliratkozókkal rendelkeznek. Az Instagram egy újabb felületet jelent számukra, hogy követő táborukat más módon is megtartsák, növeljék azt. Meglévő tekintélyükkel  növelik népszerűségüket, hogy újabb tekintélyt érhessenek el.

Új vállalkozás esetén még nem rendelkezhetsz tekintéllyel, hiszen egyszerűen az idő tényező miatt, nincs elég referenciád, követőtáborod. Így számodra az Instagram elsősorban népszerűsítő szerepet tölt be.

Összességében igaz a filmben elhangzott kijelentés, bár kicsit eltúlozva fogalmazott. Új vagy régi vállalkozás esetén is a népszerűség nem feltétlen jelent tekintélyt is. Az viszont biztos, hogy az Instagram nagy mértékben segíthet neked népszerűséged növelésében. Használd bátran! És az is biztos, hogy ugyanez elmondható a többi Social Media csatornáról is.