A LinkedIn 2023-s frissítései ismét újdonságot jelentenek néhány területen. Mára már közismert és elfogadott tény, hogy a LinkedIn tökéletes eszköz az új szakmai ügyfelek felkutatására, a szakmai hálózatok és a szakmai készségek fejlesztésére és természetesen a tehetségek toborzására. E területeken belül azonban a LinkedIn folyamatosan változik és fejlődik. A jelenlegi frissítések között is van olyan, mely beilleszthető bármely vállalkozás social jelenlétébe és persze lesz olyan is, mely csak néhány számára hoz új lehetőséget.
LinkedIn 2023- aktuális számok
A LinkedIn felületét Magyarországon 1,2 millióan használták 2022-ben. Az aktív felhasználók száma ennél értelemszerűen alacsonyabb, de ezzel kapcsolatban pontos adatok nem ismertek.
2022 decemberéből származó adatok szerint leginkább a 25-34 év közöttiek használják ezt a közösségi média csatornát. Arányuk eléri a 61 %-t.
A 18 és 24 év közöttiek 19 %-kal, illetve a 35- 54 év közötti korcsoport 18 %-kal képviselteti magát a LinkedIn-n. Az 55 év felettiek 2 %-s arányban vannak jelen a felületen.
LinkedIn 2023 -Posztolási tippek
A LinkedIn-bejegyzéseknél két dolgot érdemes szem előtt tartani. Az egyik, hogy a posztok itt lehetnek hosszabbak, mint a Facebookon vagy a Twitteren – akár egész hosszúak is-. A másik viszont az, hogy a LinkedIn-bejegyzés 140 karakternél lesz levágva a mobilalkalmazásokban. A releváns információkat érdemes ebbe az első 140 karakterbe sűrítened.
A LinkedIn-bejegyzésekben is lehet használni a bevált marketing fogásokat, mint amilyen például a „10 módszer a …….készség fejlesztésére” vagy „3 módszer, amellyel a …… javíthatja a teljesítményt”.
Viszont nem szabad elfelejtened, hogy a LinkedIn 2023-ban is egy szakmai felület, ahol elsősorban szakemberek vannak jelen. Nem biztos, hogy ez lesz a legjobb és legnépszerűbb megoldás bejegyzés cím szövegezésére.
És persze itt van a mesterséges intelligencia kérdése. A ChatGPT (Bing) vagy a Bard (Google) sokat segíthet, ha posztötlet hiányban szenvedsz. Ilyenkor érdemes az AI valamelyik formájához fordulnod ötletekért. Bár csendben megjegyzem, hogy a gondosan megtervezett közösségi média stratégia esetén, pici az esélye, hogy valaki ötlettelen marad.
A közzétételek gyakoriságát illetően továbbra is igaz az, hogy aki legalább hetente posztol a LinkedIn felületén, nagyobb elkötelezettséget ér el, azokkal szemben, akik viszont ennél ritkábban vagy soha nem posztolnak.
LinkedIn 2023 – Hashtagek
Amíg a Twitter törekszik a hashtagek és a @ jelölések csökkentésére, addig a LinkedIn egyre nagyobb figyelmet szentel a hashtageknek. Ennek hátterében az áll, hogy a platform új kategorizálási és felfedezési folyamatokat fejlesztett ki a hashtagek használatára összpontosítva.
A LinkedIn lehetővé teszi, hogy a vállalati oldalak olyan hashtageket válasszanak ki, amelyek leginkább passzolnak a vállalkozásukhoz. Ez tulajdonképpen elősegíti azt a folyamatot, hogy a profilokban is megjelenjenek a releváns hashtagek.
A LinkedIn jelenleg is dolgozik relevánsabb keresési és felfedezési funkciók kialakításán, így mindenképpen érdemes hashtageket használnod a bejegyzések esetében is. Egyébként bejegyzésenként nincs határozott, optimális számú hashtag megnevezve.
A legjobb, legrelevánsabb hashtagek megtalálásához elegendő a LinkedIn keresőjébe beírnod néhányat, majd átfutni a találatokat és kiválasztani, melyek relevánsak a te esetedben.
LinkedIn 2023 – Tartalom típusok
Mint minden platform esetében a LinkedIn felületén is , a videó a legjobban teljesítő tartalomtípus. A LinkedIn saját adatai szerint a videó 5-ször nagyobb érdeklődést vált ki, mint bármely más tartalomtípus az alkalmazásban, és 20-szor több megosztás érhető el vele.
Az élő közvetítések 24-szer nagyobb elköteleződést generálnak a többi tartalom típushoz képest. Az élő közvetítéstől azonban sokan idegenkednek. Bár lassan érdemes lesz ezzel is megbarátkozni, hiszen egyrészt a LinkedIn folyamatosan fejleszti a streamelés lehetőségét, másrészt nagyobb elköteleződést is jelenthet már 2023-ban is.
Mellesleg a LinkedIn felületén a videohívás és a konferencia lehetősége is elérhető, amelyek egy újabb lehetőséget jelentenek az élő videózára.
A videón mellett a képeket tartalmazó posztok is kiemelkedőek. Átlagosan kétszer annyi megjegyzést generálnak, mint azok, amelyek nem tartalmaznak látványelemeket. Ide sorolhatók a GIF tartalmú bejegyzések is.
Jól teljesítenek az egyedi képek sorozatai/kollázsai is. A nagy és tiszta felbontással rendelkező képek esetén a 1200 x 627 pixel ajánlott a sikeres megjelenéshez.
Készíthetsz képes dokumentumokat is. Az angol ezt Carousel postsnak nevezi, amire nincs jó magyar kifejezés. Tulajdonképpen futószalag szerű megjelenítést jelent. A poszt készítés során adj hozzá a bejegyzésedhez dokumentumot, amit előtte állítottál össze képekből, például a Canva segítségével. Ezek a poszttartalmak is magas, 3-szor több kattintást generálnak a többi tartalomtípushoz képest.
LinkedIn 2023 – a legjobb idő a posztoláshoz
A bejegyzések közzétételére továbbra is legalkalmasabb időszak a LinkedIn felületén a hétköznapi, jellemzően munkával töltött órák időszaka. Ezen belül is a kedd- csütörtök 10-12 óra közötti időszakok a legerősebbek.
Bár itt megjegyzem, hogy ha a követőtáborod azt szokta meg, hogy hétfőn reggel vagy péntek délután teszel ki újabb posztokat és ezt már várják is, akkor számodra ezek lesznek a legmegfelelőbb időpontok.
LinkedIn 2023 frissítések
Van néhány frissítés a LinkedIn esetében. Ezek közül csak azokat emeltem ki, melyek vállalkozóként segítenek téged a csatornán. Az álláskereséshez kapcsolódó frissítésekkel nem foglalkozom ebben a cikkben.
Továbbfejlesztett videók hozzáférhetősége
Az egyik új funkció az automatikus feliratozás és a hangos opció hozzáadása a LinkedIn felületén közzétett videókhoz. Mindkettő megfelel a látássérült vagy hallássérült felhasználók igényeinek. A feliratok automatikusan jönnek létre, de szerkesztésre is lehetőséged van.
Mielőtt azonban nagyon megörülnél ennek az opciónak, elárulom, hogy egyenlőre csak angol nyelven érhető el ez az opció. A magyar változatra még várni kell kicsit.
B2B termékkeresési frissítések
A LinkedIn felületén ugyanúgy nap mint nap keresnek termékekre is, mint más közösségi média csatornákon. Ezt felismerve hozta létre a LinkedIn a termékoldalak lehetőségét. Jelenleg közel 90 000 B2B szegmensnek szánt termékoldal érhető el a csatornán.
Képekkel, videókkal, ügyfélajánlásokkal lehet kiegészíteni ezeket az oldalakat. Egy vállalkozás több termékoldalt is létrehozhat, viszont csak 10 termékoldal jelenik meg a látogatóknak. Ezek jellemzően a legutóbb létrehozott termékoldalak.
Ami fontos, hogy jelenleg ez csak bizonyos szegmensekben működik, melyek a következők:
– B2B szoftverek,
– számítógépes hardverek,
– pénzügyi szolgáltatások,
– biztosítás,
– oktatás,
– egészségügy és
– gyógyszeripar.
A LinkedIn azt tervezi, hogy új kategóriaszűrőket ad a termékoldalakhoz a relevancia és a személyre szabottabb élmény nyújtása érdekében. A termékoldalak célja, hogy a terméket kereső szakemberek jobb, megalapozottabb vásárlási döntéseket hozhassanak segítségükkel.
Ütemezett bejegyzések
Végre. Nem titkolom, közösségi menedzserként számomra ez a legkedvesebb frissítés. A bejegyzés létrehozásakor a „Bejegyzés” gomb mellett megjelenik egy „ütemezés” ikon. Kattints az ikonra a bejegyzés ütemezéséhez, majd válaszd ki azt a napot és időpontot, amikor meg szeretnéd osztani a tartalmat. És kész is.
Jelenleg a bejegyzések ütemezése nem minden bejegyzés típusnál támogatott. Melyeknél kell még várni erre a lehetőségre?
– Események
– Állások
– Szolgáltatások
– Szavazások
– Képes dokumentumok (Carousel)
– Posztok újra megosztásai
– Csoport hozzászólások esetén.
Ezeknél, ha ütemezni próbálsz, hibaüzenettel elutasít a LinkedIn. Ilyenkor azt teheted, hogy vagy törlöd a kiválasztott dátumot/időpontot és az azonnali közzétételt választod, vagy eltávolítod az érvénytelen bejegyzés típust.
Analitika tartalomkészítéshez
A tartalom készítéshez elengedhetetlen a már elkészült bejegyzések eredményeinek uránkövetése. A LinkedIn felületén több analitika is elérhető. Amit itt most kiemelnék az az alkotói elemzés felület (Creator mode) frissítése, ahol elérhetők a közönség adatok és a legjobban teljesítő tartalmak is. Mindehhez azonban be kell kapcsolnod a Creator mode -t.
Hogyan teheted ezt meg?
Lépj a Me ikonra és válaszd ki a View profile -t lehetőséget.
Itt keresd meg a Resources részt és kattints a Creator mode feliratra.
A felnyíló ablakban kattints a Next gombra
A következő ablakban írd be azokat a topicok- at (hashtageket), melyekkel kapcsolatban leginkább posztolsz. Öt darabot választhatsz ki összesen. Ezután a Turn on gombbal csak be kell kapcsolnod a Creator mode verzióját és a későbbiekben már láthatod is a kapcsolódó eredményeket.
Ezek az infók segítenek a LinkedIn 2023-s használatában. Ha egyéb kérdésed van a csatornával kapcsolatban, illetve segítséget szeretnél kapni a LinkedIn fiókoddal kapcsolatban, akkor keress bátran emailben.
Kérhetsz egy ingyenes MINI Social auditot is a felugró pop-up ablakban.