A LinkedIn 2023-s frissítései ismét újdonságot jelentenek néhány területen. Mára már közismert és elfogadott tény, hogy a LinkedIn tökéletes eszköz az új szakmai ügyfelek felkutatására, a szakmai hálózatok és  a szakmai készségek fejlesztésére és természetesen a tehetségek toborzására. E területeken belül azonban a LinkedIn folyamatosan változik és fejlődik. A jelenlegi frissítések között is van olyan, mely beilleszthető bármely vállalkozás social jelenlétébe és persze lesz olyan is, mely csak néhány számára hoz új lehetőséget.

LinkedIn 2023
LinkedIn 2023

Miről olvashatsz a cikkben?

    LinkedIn 2023- aktuális számok

    A LinkedIn felületét Magyarországon 1,2 millióan használták 2022-ben. Az aktív felhasználók száma ennél értelemszerűen alacsonyabb, de ezzel kapcsolatban pontos adatok nem ismertek.

    2022 decemberéből származó adatok szerint leginkább a 25-34 év közöttiek használják ezt a közösségi média csatornát. Arányuk eléri a 61 %-t.

    A 18 és 24 év közöttiek 19 %-kal, illetve a 35- 54 év közötti korcsoport 18 %-kal képviselteti magát a LinkedIn-n. Az 55 év felettiek 2 %-s arányban vannak jelen a felületen.

    LinkedIn 2023 -Posztolási tippek

    A LinkedIn-bejegyzéseknél két dolgot érdemes szem előtt tartani. Az egyik, hogy a posztok itt lehetnek hosszabbak, mint a Facebookon vagy a Twitteren – akár egész hosszúak is-.  A másik viszont az, hogy a LinkedIn-bejegyzés 140 karakternél lesz levágva a mobilalkalmazásokban. A releváns információkat érdemes ebbe az első  140 karakterbe sűrítened.

    A LinkedIn-bejegyzésekben is lehet használni a bevált marketing fogásokat, mint amilyen például a „10 módszer a …….készség fejlesztésére” vagy „3 módszer, amellyel a …… javíthatja a teljesítményt”. 

    Viszont nem szabad elfelejtened, hogy a LinkedIn 2023-ban is egy szakmai felület, ahol elsősorban szakemberek vannak jelen. Nem biztos, hogy ez lesz a legjobb és legnépszerűbb megoldás bejegyzés cím szövegezésére.

    És persze itt van a mesterséges intelligencia kérdése. A ChatGPT (Bing)  vagy a Bard (Google) sokat segíthet, ha posztötlet hiányban szenvedsz. Ilyenkor érdemes az AI valamelyik formájához fordulnod ötletekért. Bár csendben megjegyzem, hogy a gondosan megtervezett közösségi média stratégia esetén, pici az esélye, hogy valaki ötlettelen marad.

    A közzétételek gyakoriságát illetően továbbra is igaz az, hogy aki legalább hetente posztol a LinkedIn felületén, nagyobb elkötelezettséget ér el, azokkal szemben, akik  viszont ennél ritkábban vagy soha nem posztolnak.

    LinkedIn 2023 – Hashtagek

    Amíg a Twitter törekszik a hashtagek és a @ jelölések csökkentésére, addig a LinkedIn egyre nagyobb figyelmet szentel a hashtageknek. Ennek hátterében az áll, hogy a platform új kategorizálási és felfedezési folyamatokat fejlesztett ki a hashtagek használatára összpontosítva.

    A LinkedIn lehetővé teszi, hogy a vállalati oldalak olyan hashtageket válasszanak ki, amelyek leginkább passzolnak a vállalkozásukhoz. Ez tulajdonképpen elősegíti azt a folyamatot, hogy a profilokban is megjelenjenek a releváns hashtagek.

    A LinkedIn jelenleg is dolgozik relevánsabb keresési és felfedezési funkciók kialakításán, így mindenképpen érdemes  hashtageket használnod a bejegyzések esetében is. Egyébként bejegyzésenként nincs határozott, optimális számú hashtag megnevezve.

    A legjobb, legrelevánsabb hashtagek megtalálásához elegendő  a LinkedIn keresőjébe beírnod néhányat, majd átfutni a találatokat és kiválasztani, melyek relevánsak a te esetedben.

    LinkedIn 2023 – Tartalom típusok

    LinkedIn 2023 tartalomtípusok
    LinkedIn 2023 tartalom típusok

    Mint minden platform esetében a LinkedIn felületén is , a videó a legjobban teljesítő tartalomtípus. A LinkedIn saját adatai szerint a videó 5-ször nagyobb érdeklődést vált ki, mint bármely más tartalomtípus az alkalmazásban, és 20-szor több megosztás érhető el vele.

    Az élő közvetítések 24-szer nagyobb elköteleződést generálnak a többi tartalom típushoz képest. Az élő közvetítéstől azonban sokan idegenkednek. Bár lassan érdemes lesz ezzel is megbarátkozni, hiszen  egyrészt a LinkedIn folyamatosan fejleszti a streamelés lehetőségét, másrészt nagyobb elköteleződést is jelenthet már 2023-ban is.

    Mellesleg a LinkedIn felületén a videohívás és a konferencia lehetősége is elérhető, amelyek egy újabb lehetőséget jelentenek  az élő videózára.

    A videón mellett a képeket tartalmazó posztok is  kiemelkedőek. Átlagosan kétszer annyi megjegyzést generálnak, mint azok, amelyek nem tartalmaznak látványelemeket. Ide sorolhatók a GIF tartalmú bejegyzések is.

    Jól teljesítenek az egyedi képek sorozatai/kollázsai is. A nagy és tiszta felbontással rendelkező képek esetén a 1200 x 627 pixel ajánlott a sikeres megjelenéshez.

    Készíthetsz képes dokumentumokat is. Az angol ezt Carousel postsnak nevezi, amire nincs jó magyar kifejezés. Tulajdonképpen futószalag szerű megjelenítést jelent. A poszt készítés során adj hozzá a bejegyzésedhez dokumentumot, amit előtte állítottál össze képekből,  például a Canva segítségével. Ezek a poszttartalmak is magas, 3-szor több kattintást generálnak a többi tartalomtípushoz képest.

    LinkedIn 2023 – a legjobb idő a posztoláshoz

    A bejegyzések közzétételére továbbra is legalkalmasabb időszak a LinkedIn felületén a hétköznapi, jellemzően munkával töltött órák időszaka. Ezen belül is a kedd- csütörtök 10-12 óra közötti időszakok a legerősebbek.

    Bár itt megjegyzem, hogy ha a követőtáborod azt szokta meg, hogy hétfőn reggel vagy péntek délután teszel ki újabb posztokat és ezt már várják is, akkor számodra ezek lesznek a legmegfelelőbb időpontok.

    LinkedIn 2023 frissítések

    Van néhány frissítés a LinkedIn esetében. Ezek közül csak azokat emeltem ki, melyek vállalkozóként segítenek téged a csatornán. Az álláskereséshez kapcsolódó frissítésekkel nem foglalkozom ebben a cikkben.

    Továbbfejlesztett videók hozzáférhetősége

    Az egyik új funkció az automatikus feliratozás és a hangos opció hozzáadása a LinkedIn felületén közzétett videókhoz. Mindkettő megfelel a látássérült vagy hallássérült felhasználók igényeinek. A feliratok automatikusan jönnek létre, de szerkesztésre is lehetőséged van.

    Mielőtt azonban nagyon megörülnél ennek az opciónak, elárulom, hogy egyenlőre csak angol nyelven érhető el ez az opció. A magyar változatra még várni kell kicsit.

    B2B termékkeresési frissítések

    A LinkedIn felületén ugyanúgy nap mint nap keresnek termékekre is, mint más közösségi média csatornákon. Ezt felismerve hozta létre a  LinkedIn a termékoldalak lehetőségét. Jelenleg közel 90 000 B2B szegmensnek szánt termékoldal érhető el a csatornán.

    Képekkel, videókkal, ügyfélajánlásokkal lehet kiegészíteni ezeket az oldalakat. Egy vállalkozás több termékoldalt is létrehozhat, viszont csak  10 termékoldal jelenik meg a látogatóknak. Ezek jellemzően a legutóbb létrehozott termékoldalak.

    Ami fontos, hogy jelenleg ez csak bizonyos szegmensekben működik, melyek a következők:

    – B2B szoftverek, 

    – számítógépes hardverek, 

    – pénzügyi szolgáltatások, 

    – biztosítás, 

    – oktatás, 

    – egészségügy és

    – gyógyszeripar.

    A LinkedIn azt tervezi, hogy új kategóriaszűrőket ad a termékoldalakhoz a relevancia és a személyre szabottabb élmény nyújtása érdekében. A termékoldalak célja, hogy a terméket kereső szakemberek jobb, megalapozottabb vásárlási döntéseket hozhassanak segítségükkel. 

    Ütemezett bejegyzések

    Végre. Nem titkolom, közösségi menedzserként számomra ez a legkedvesebb frissítés.  A bejegyzés létrehozásakor a „Bejegyzés” gomb mellett megjelenik egy „ütemezés” ikon. Kattints az ikonra a bejegyzés ütemezéséhez, majd válaszd ki azt a napot és időpontot, amikor meg szeretnéd osztani a tartalmat. És kész is.

    LinkedIn 2023 bejegyzés ütemezése 1
    LinkedIn 2023 bejegyzés ütemezése 1.

    LinkedIn 2023 bejegyzés ütemezése 2.
    LinkedIn 2023 bejegyzés ütemezése 2.

    Jelenleg a bejegyzések ütemezése nem minden bejegyzés típusnál támogatott. Melyeknél kell még várni erre a lehetőségre?

    – Események

    – Állások

    – Szolgáltatások

    – Szavazások

    – Képes dokumentumok  (Carousel)

    – Posztok újra megosztásai

    – Csoport hozzászólások esetén.

    Ezeknél, ha ütemezni próbálsz, hibaüzenettel elutasít a LinkedIn. Ilyenkor azt teheted, hogy vagy törlöd a kiválasztott dátumot/időpontot és az  azonnali közzétételt választod, vagy eltávolítod az érvénytelen bejegyzés típust.

    Analitika tartalomkészítéshez

    A tartalom készítéshez elengedhetetlen a már elkészült bejegyzések eredményeinek uránkövetése. A LinkedIn felületén több analitika is elérhető. Amit itt most kiemelnék az az alkotói elemzés felület (Creator mode) frissítése, ahol elérhetők a  közönség adatok és a legjobban teljesítő tartalmak is. Mindehhez azonban be kell kapcsolnod a Creator mode -t.

    Hogyan teheted ezt meg?

    Lépj a Me ikonra és válaszd ki a View profile -t lehetőséget.

    Itt keresd meg a Resources részt és kattints a Creator mode feliratra.

    A felnyíló ablakban kattints a Next gombra

    A következő ablakban írd be azokat a topicok- at (hashtageket), melyekkel kapcsolatban leginkább posztolsz. Öt darabot választhatsz ki összesen. Ezután a Turn on gombbal csak be kell kapcsolnod a Creator mode verzióját és a későbbiekben már láthatod is a kapcsolódó eredményeket.

    LinkedIn 2023 Creator mode bekapcsolása 1.
    LinkedIn 2023 Creator mode bekapcsolása 1.

    LinkedIn 2023 Creator mode bekapcsolása 2.
    LinkedIn 2023 Creator mode bekapcsolása 2.

    LinkedIn 2023 Creator mode bekapcsolása 3.
    LinkedIn 2023 Creator mode bekapcsolása 3.

    Ezek az infók segítenek a LinkedIn 2023-s használatában. Ha egyéb kérdésed van a csatornával kapcsolatban, illetve segítséget szeretnél kapni a LinkedIn fiókoddal kapcsolatban, akkor keress bátran emailben.

    Kérhetsz egy ingyenes MINI Social auditot is a felugró pop-up ablakban.