Vállalkozóként biztos, hogy fent vagy valamelyik közösségi média felületen. Esetleg több csatornán is. Az itt elért sikered nem csak a naponta feltett új posztoktól,  bejegyzésektől függ. Tudnod kell, mi a célod a Social Mediával, kiket szeretnél elérni.

Értened kell, milyen tartalom érdekli a közönségedet.Tisztában kell lenned azzal is, hogy mi az a tényező, amiért veled szeretnének dolgozni. Tőled szeretnének rendelni. Ezek megismeréséhez tervet kell készíteni, leginkább stratégiai tervet.

 

Tehát kell egy Social Media terv! 

A közösségi médiaterv felvázolja, hogy mit szeretnél elérni a közösségi médiában, és az hogyan kapcsolódik, hogyan támogatja a vállalkozásod marketingstratégiáját. 

Segít meghatározni a célközönséget, valamint segít kiválasztani a megosztandó tartalmak típusát, ütemezését, formáját.

 

Hogyan hozhatsz létre közösségi médiatervet?

Rögtön az elején tisztázzunk valamit. A Social Media terv, amit indulásnál létrehozol az változhat később. Sőt kötelező menetközben finomítani, csiszolgatni. Tehát ez nem egy kőbe vésett valami.

Indulásnál, amikor elkezded összeállítani, akkor figyelj a következőkre:

  • Kapcsold össze a vállalkozásod céljaival
  • Gondold végig, mit szeretnél elérni a Social Media jelenléteddel (Új követőket szereznél? Webhelyedre irányítanád az érdeklődőket? Követők elkötelezettségét növelnéd? Ügyfélszolgálati célokra használnád?)
  • Arról se feledkezz el, milyen kapacitásokkal rendelkezel a napi Social Media feladatok ellátásához?
  • Ismerd meg a célpiacod és versenytársaid
  • Válaszd ki a számodra megfelelő Social Media felületet vagy akár többet is.

 

Melyik Social Media csatorna a megfelelő számodra?

Minden közösségi hálózat betölti saját területét. Nem szükséges, hogy mindegyiken jelen légy. A választásnál figyelni kell arra, hol van leginkább jelen a célközönséged, illetve milyen tartalmak előállításában vagy jó. Hiába menő a videó tartalmak készítése, ha az nálad valamiért nehézségekbe ütközik. Válassz olyan Social Media felületet, melyre rendszeresen fel tudsz tölteni tartalmakat és a célközönséged is jelen van rajta.

 

Hogyan fejleszd tovább Social media tervedet? 

Figyelj az elért eredményekre, A kiválasztott Közösségi Média felület statisztikáira.Tekintsd át milyen típusú tartalom ért el jó eredményt elérések, kattintások, megosztások vagy egyebek alapján.

Érdemes negyedévente felülbírálni elképzeléseidet. Ellenőrizni a terved. Ilyenkor kerülnek elő jellemzően a következő kérdések:

  • Mely Social Media felületeket érdemes továbbvinni és melyeket kell elhagyni?
  • Milyen típusú tartalmak teljesítettek jól és melyek nem?
  • Mennyi időt és erőforrást fektettél be a Social media tevékenységedbe? Melyik hozta a várt eredményeket és melyik nem? 
  • Melyik Social Media felületet érdemes még felvenni a tervbe?
  • Elég részletes a Social Media stratégiai terve vagy bővíteni kell?

Hosszútávban gondolkozz, de rövidtávon belül változtass, ha szükséges!

Ha elakadsz, kérd az ingyenes MINI Social auditot a felugró pop up ablakban.