A mesterséges intelligencia (AI) legtöbb esetben kiveri a biztosítékot mindenkinél. Van aki isteníti, van aki hallani sem akar róla. Az a rossz hírem, hogy bármelyik táborba is tartozol, a mesterséges intelligencia már évek óta része a közösségi médiának. 

Az AI olyan feltörekvő terület, mely a Social médiát sem kerülheti el. A piac növekedése az előrejelzések szerint 2023-ban meghaladja a 2 milliárd dolláros értéket. Kicsit körbejárjuk, mi mindenre használhatod a mesterséges intelligenciát a közösségi médiában.

AI a social médiában
AI a social médiában
Miről olvashatsz a cikkben?

    Mi a mesterséges intelligencia?

    A mesterséges intelligencia a gépek intelligenssé tételének tudománya. Összetett számítógépes algoritmusok gyűjteménye, amelyek utánozzák az emberi intelligenciát.

    A mesterséges intelligencia gépeket tanít meg arra, hogy utánozzák az emberi intelligenciát. Lássanak, halljanak, beszéljenek, mozogjanak és írjanak. Huuh, ha ebbe belegondolok a lehetőségek mellett meglehetősen ijesztőnek is tűnik a fejlesztés ilyen foka. Mert hát hol lesz a határ a tanításban. Valójában mire, milyen célra lesz felhasználva?

    A gépi tanulás lehetővé teszi a gépek számára, hogy nagy adathalmazok alapján pontos előrejelzéseket készítsenek. Elegendő adat biztosítása esetén egyre okosabbá válnak és egyre pontosabb előrejelzéseket készítenek.

    A mesterséges intelligencia tud olvasni és írni természetes nyelvgenerálás és természetes nyelvi feldolgozás segítségével. Érzékeli és utánozza a hangtónust. Képfelismerő és számítógépes látási képességek segítségével képes felismerni képeket, videókat és arcokat. Ezek a képességek teszik lehetővé, hogy közösségi média marketingedben is használhasd.

    Mi a mesterséges intelligencia és az adatgyűjtés közötti különbség?

    Az adatgyűjtés egy tudomány, mely összegzi a számítógépes, statisztikai és egyéb tudományos módszerek területeit. Nyers adatokból nyer és állít elő hasznos ismereteket. Az adatok feldolgozása kiemelt fontosságú napjainkban. Ezzel a módszerrel létezik és dolgozik például az Airbnb is.

    Az AI az adatgyűjtés területének egy része.  A mesterséges intelligencia emberi alkotás terméke, amelyet arra fejlesztettek ki, hogy a számítógépek képesek legyenek olvasni, megérteni és tanulni az adatokból, ami segíti a döntéshozatali folyamatot.

    A mesterséges intelligencia két általános felhasználása ismert, az általános és az alkalmazott mesterséges intelligencia.

    Az általános mesterséges intelligencia olyan feladatokat lát el, mint a beszéd, a fordítás, a hangok és tárgyak felismerése. Az alkalmazott AI olyan szenzoros technológiákra utal, mint például az önvezető autók.

    Az adatgyűjtés tudománya elsősorban az adatelemzéssel és annak felhasználásával foglalkozik. Múltbeli és jelenbeli adatokat használ a jövőbeli adatok előrejelzésére. A mesterséges intelligencia pedig a gépi tanulással foglalkozik.

    Az adatgyűjtés tudományát akkor használhatod eredményesen, ha

    – mintákat kell meghatároznod

    – statisztikai betekintést szeretnél

    – feltáró adatelemzésre van szükséged

    – a helyzet gyors matematikai feldolgozást igényel

    – előrejelző, következtető elemzésre van szükséged.

    Az AI használata akkor segíthet sokat, ha

    – logikus döntéshozatalra van szükséged érzelmi beavatkozás nélkül

    – ismétlődő feladatokat kell elvégezned

    – kockázatelemzésre van szükséged.

    A mesterséges intelligencia 2 fő Előnye a Social médiában

    A fentiek alapján már érzékelheted, hogy az AI akkor lesz nagy segítségedre a közösségi médiában, ha ismétlődő feladatok kiváltásáról vagy leegyszerűsítéséről van szó. A közösségi média jelenlét és posztolás sok cég esetében meghatározó pont a marketing stratégiában. Jobbá és egyszerűbbé szeretné mindenki tenni ezt a folyamatot.

    A mesterséges intelligencia 2 fő előnye a social médiában
    A mesterséges intelligencia 2 fő előnye a social médiában

    Első előny: Az AI egyszerre hozhat bevételnövekedést és költségcsökkentést

    A mesterséges intelligencia használatával megtudhatod, hogy a bejegyzésekben mely címsorok, szavak és képek vezetnek a legnagyobb elköteleződéshez. Felfedezhetsz új közönségeket és trendeket a hangulatelemzés alapján. Hatékonyabbá és eredményesebbé teszi a közösségi média jelenlétet, ami bevételnövekedést jelenthet.

    Az AI a közösségi média marketingtevékenységek költségeinek csökkentésére is használható azáltal, hogy hatékonyabbá és automatizáltabbá teszi a munkádat.  Az AI képes automatizálni a közösségi média tartalom létrehozását. Csatornákhoz igazítja (méretezi) a kreatív tartalmakat. A hirdetéseknél automatikus célzásokat képes alkalmazni a célközönségednél.

    Második előny: A perszonalizáció

    Minden közösségi média követő egyedi tartalmat vár el tőled, miközben a vállalkozásoddal arra törekszel, hogy minél több embert érj el az egyes közösségi média csatornákon. Ez egy kicsit egymásnak ellentmondó helyzetet szülhet. Egyedi igények kontra tömeges elérés. Itt segíthet az AI. A terület jellegéből adódóan előrejelzései révén a tartalom népszerűségére vonatkozóan adhat irányelveket.  A nagyszámú ügyféladat elemzése és azok megértése után képes olyan tartalmat ajánlani, amire kíváncsiak lesznek a követőid.

    Ez a vonal nemcsak a közösségi médiában, hanem általában a tartalommarketing területén  is segíthet. Ez hatékonyabb e-mailezést, valamint interaktívabb és vonzóbb tartalmat is jelenthet a webhelyeden.

    Mire használhatod a mesterséges intelligenciát a social médiában?

    A közösségi média csatornák mindegyikénél mesterséges intelligencia algoritmus, gépi tanulási rendszer szabályozza a megjelenéseid felhasználók elé kerülését. Ez is közrejátszik abban, hogy számos folyamatot nem értünk, miért úgy történik például a Facebook esetében.

    A Facebook a gépi tanulást  használja az arcfelismerések, a fényképek, a hirdetések terén is. Az Instagram mesterséges intelligencia segítségével azonosítja a feltöltött látványelemeket.

    A LinkedIn a mesterséges intelligencia segítségével kínálja az állásajánlatokat és személyeket, akikkel lehet, hogy kapcsolatba szeretnél lépni.

    Nézzük meg mi mindenre használhatod a mesterséges intelligenciát a közösségi médiában.

    Posztok készítése

    A posztok tervezése, előállítása és feltöltése sok időt vesz igénybe az online marketingen belül.  Egy közösségi média kezelő eszköz, mint például a Meetedgar vagy a  Sproutsocial megkönnyítik a tartalom előállítást.

    Az AI azonban ezen is túl mutat. Automatikus tartalomkészítés, hashtag, rövidített linkek előállítása vagy a posztok automatikus ütemezésére is része lehet a mesterséges intelligencia technológiájának.

    Egy- egy mesterséges intelligencia eszköz percek alatt képes létrehozni a közösségi média bejegyzéseket és kezelni azokat.

    Social listening

    A social listening viszonylag új területe a közösségi médiának. Segíti a márkaemlítések követését és a trendek figyelését. Ebbe kapcsolódik be a mesterséges intelligencia, mely képes nagy számú adatok alapján nyomon követni a márkaemlítéseket, a márka hírnevet. Felfedez feltörekvő fogyasztói trendeket és segíti új célközönségek elérését.

    Social hirdetések

    A közösségi média hirdetések optimalizálásában és kezelésében is sokat segít a mesterséges intelligencia. A fizetett hirdetések részletes demográfiai és viselkedési célzás alapján kerülnek ki, előzetes hirdetési tervezést követően.

    Ma már léteznek olyan mesterséges intelligencia eszközök, amelyek ténylegesen Facebook- és Instagram-hirdetéseket írnak helyetted. A hirdetések kattintásokra és konverziókra optimalizáltak, köszönhetően az AI- nak.

    Influencer marketing

    Az AI jól használható az influencer marketing területén is.   A mesterséges intelligencia úgynevezett influencer kutató platformokon különféle közösségi média elemzéseket végez. Így próbálja felmérni, hogy az egyes iparágak mely csatornák esetén biztosítanak nagyobb elkötelezettséget és elérést.

    A nyert adatok alapján mesterséges influencer is létrehozható. Ez a mesterséges vagy avatár influencer a nap 24 órájában a hét minden napján képviselheti a márkádat a közösségi médiában.

    Social csatornák és a mesterséges intelligencia

    Instagram

    Az Instagram már egy ideje a mesterséges intelligencia segítségével méri fel, hogy a képeid, szöveges tartalmaid mennyire felelnek meg a csatorna közösségi irányelveinek. Ezzel érik el, hogy még az előtt, hogy valaki jelentene egy – egy tartalmat, képes kiszűrni és eltávolítani az irányelvekbe ütköző tartalmakat. Olvashatsz erről egy meglehetősen szűkszavú (valószínűleg AI által generált) tartalmat az Instagram help felületén.  A Facebook help központban is ehhez hasonló tájékoztatást találsz, nem meglepő módon.

    Tiktok

    A TikTok mesterséges intelligencia használata már -már túllépi a tűréshatárt már most is. Kiterjesztett valóság effektusokat hoz létre a mesterséges intelligencia egy speciális részével, a generatív intelligenciával. Ez a mesterséges intelligencia képalkotó képessége révén új alkotásokat hoz létre. Már ha ez alkotásnak nevezhető. Meglévő képeket és szövegeket átvéve új összefüggésben, új tartalmat alkot meg.

    Megjegyzés: A generatív intelligenciára jó példa a ChatGPT

    Facebook

    Valószínűleg minden nap érzékeled te is a Meta mesterséges intelligencia használatát, mivel a Facebook erre a technológiára támaszkodik. A Meta élen jár a mesterséges intelligencia kutatásban és alkalmazásában, ami  jelentős problémákat is felvet. Az egyik ilyen például, hogy a mesterséges intelligencia a maximális elköteleződés híve. Azon posztokkal szemben, melyek nem felelnek meg ennek, fellép.

    Egy másik példa fejlesztési problémára, a robotok önállósulása. Az egyik kutatás során a Meta robotok olyan nyelvet hoztak létre, melyet az őket alkotó emberek nem értettek. Le kellett állítani a kutatást.

    A mesterséges intelligencia már most is jelentős hatással van a Facebook platform működésére. A hírfolyamát a mesterséges intelligencia irányítja, és ez csak erősödni fog a jövőben. A Facebook gépi tanulási rendszerei egyre jobban megértik a szöveget és a képeket. A látott hirdetések is nagymértékben támaszkodnak a mesterséges intelligencia preferenciáira.

    LinkedIn

    A LinkedIn évek óta használja a mesterséges intelligenciát. Mind az állások, mind a személyek ajánlása terén. De jelen van más területen is.

    Például segít az értékesítőknek felmérni a potenciális ügyfelek reakciókészségét, releváns hirdetések kínálásával, illetve gondoskodik a káros tartalmak eltávolításáról.

    Az állásajánlatok száma 30%-kal nőtt egyetlen mesterséges intelligencia rendszer bevezetésének hatására a LinkedIn felületén, ami az ajánlatok személyre szabását segítette.

    Mesterséges intelligencia eszközök a Social médiában

    És ha az eddigiek még nem sokkoltak le eléggé, hadd mutassak meg néhány olyan eszközt, melyek már most használják a mesterséges intelligenciát a közösségi média kezelésében és számodra is elérhetőek.

    Mesterséges intelligencia eszközök a Social médiában
    Mesterséges intelligencia eszközök a Social médiában

    Lately

    Az egyik legjobb mesterséges intelligencia eszköz a szakemberek szerint. Az AI segítségével népszerűbb közösségimédia-bejegyzéseket hozhatsz létre, mindezt egy olyan felületen, ahol projektként kezelheted social csatornáidat. Elemezheted elérési adataid és ütemezheted is bejegyzéseidet. A Lately felületét itt nézheted meg. 

    Heyday

    A Heyday  a mesterséges intelligencia segítségével hoz létre tartalmakat. Valós időben kommunikál a kommentelőkkel, ügyfélszolgálati lehetőségeket is kínálva. Természetes nyelvi feldolgozást (NLP- Naturalista Language Processing) és természetes nyelvgenerálást (NLG- Naturalista Language Generation) is használ a termékajánlatok testreszabásához. A Heyday oldala itt érhető el.

    További, social média számára elérhető AI eszközöket sorol még fel ez a gyűjtés is.

    Az biztos, hogy a mesterséges intelligencia meghatározó lesz a közösségi média használatában is. Megkönnyíti a tartalom előállítást, a rutin feladatok elvégzését. Valódi előnyeit és hátrányait azonban inkább hosszú távon fogjuk csak érzékelni.

    Ha segítségre van szükséged közösségi média felületeid kezelésében, kérd az ingyenes mini auditot a felugró ablakban vagy írj üzenetet nekem.