Közösségi média poszt ötletekkel sokan elakadnak már közvetlen az elején, a közösségi média csatorna indításakor.  A szerencsésebbek később, hónapok múlva szembesülnek azzal, hogy egyre nehezebben posztolnak a Facebookon, a LinkedIn felületén vagy más csatornákon. 

Tényleg nem mindig könnyű, de hoztam pár ötletet, mai segíthet.

Ötletek közösségi média posztokhoz

Miről olvashatsz a cikkben?

    Kategória jelölések

    A kategóriák a posztok csoportosításában segítenek. Később ezek mentén készítheted el a posztjaid. Mi lehet ilyen kategória?

    Például:

    – Betekintés a csapatod vagy a saját mindennapjaidba

    – Saját elköteleződés, miért választottad ezt a területet?

    – Bátorító gondolatok azoknak, akik elakadtak

    – Felsorolhatsz előnyöket, melyek a vállalkozásodat jellemzik

    – Bemutathatsz egy-egy terméket/szolgáltatást.

    Ilyen és ehhez hasonló kategóriákat kell átgondolnod a saját vállalkozásodnál.

    Ezekkel a kategóriákkal segíted, hogy mindig hasznos tartalmat ossz meg a követőkkel. Ráadásul rendszerbe rendezve. A gondolataid kategóriákba rendezése könnyíti a folyamatos posztolást.

    Írói blokkoltság oldása

    Mi van, ha nem jönnek azok a fránya posztötletek?

    Olvass könyvkritikákat. Menj fel az Amazon vagy valamelyik hazai könyvportál oldalára és olvasd el egy-két könyv rövid kritikáját. Meg fogsz lepődni, milyen frappáns gondolatokkal találkozol ezeken az oldalakon. Remek ötleteket lehet szerezni újabb és újabb témákra.

    Továbbgörgetés megállítása

    Hogyan érhető el, hogy ne görgessenek túl a közösségi posztjaidon? Ehhez leginkább a gondolatébresztő feliratokat érdemes használnod a posztjaidban.

    Mutatok néhány példát, ami átültethetsz a saját területedre:

    Minden fogyókúrázó (akárki) kihívása ez!

    Igaz vagy hamis: A közösségi média csak magamutogatásra jó.

    Megoszthatok veled egy titkot az én módszeremről?

    Hadd spóroljak meg egy kis időt neked azzal, hogy megosztom, amit a gyomlálásról (akármiről) tanultam.

    A gondolatébresztő feliratokat kell utána kicsit kibontanod és bemutatnod a posztjaidban.

    Cselekvésre késztetés

    Az olvasóid cselekvésre késztetése mindig jó gondolat a poszttémák kitalálása terén. Cselekvésre késztethetsz másokat kérdésekkel, segítségkéréssel vagy személyes dolgokkal kapcsolatos érdeklődéssel is.

    Kérdezd őket, például így

    Miben segíthetek? Hol akadtál el?

    Szeretnél többet megtudni a …. -ról? Kattints a linkre!

    Kérdéseid vannak? Keress a linken!

    Kérj segítséget tőlük, például így

    Segítenél dönteni melyik a jobb megoldás A és B közül? Az A és a B lehetőség egy, ugyanazon problémához kapcsolódik.

    Magán dolgokban is faggathatod őket, például így:

    Jelölj meg egy barátodat, aki inspirál!

    3 hangulatjel segítségével írd le a hétvégi terveid!

    Már meglévő tartalmak újra használata

    Ehhez olyan weboldal tartalmakra lesz szükséged, melyek erősek. Például egy részletes és hosszú blog bejegyzés éppen olyan jó, mint egy profin összeállított termék/szolgáltatás oldal.

    Válasz ki egy ilyet és építsd erre akár az egész heti vagy kétheti poszt mennyiségedet. A posztjaidba helyezz el linket is, mely az oldaladra mutat.

    Ötletek közösségi média posztokhoz- meglévő tartalmak újra hasznosítása

    Erős webtartalmakat bármikor felhasználhatsz posztkészítéshez.  Amikor elkészíted ezt az erős webtartalmat, akkor mindenképpen posztolj róla, de később, akár már egy-két hét elteltével ismét dolgozhatsz belőle.

    Ezek az erős webtartalmak évek múltán is felhasználhatóak a közösségi média posztolásoknál. Számos olyan külföldi és hazai példa van, ahol évek múlva is újra felhasználják a meglévő tartalmakat. Persze ehhez előbb el kell azokat készíteni és fel kell tölteni a weboldalra.