Ha a vállalkozásoddal online is jelen vagy,  akkor előbb- utobb kénytelen leszel elmélyülni a Social Media használatában is. És jól is teszed, hiszen ez a gyorsan változó, dinamikus és élettel teli közeg valódi követőket hoz és valódi vásárlókat teremt számodra.

Ismét eltelt egy év, mely újabb változásokat vetít előre a közösségi média területén. Ebben a cikkben összefoglalva olvashatod a 2022 évi várható Social Media trendeket. Ez az írás nem segít a Social Media területén szükséges alapok megismerésében. Gyakorlati posztolási tippeket sem kínál csak akkor, ha rendelkezel már kellő gyakorlati ismeretekkel.

Viszont egy remek összefoglalót ad a következő évre vonatkozóan. A trendek megismerésével képbe kerülhetsz, illetve segíthet akkor is, ha jelenleg bizonytalan vagy egy-egy Social Media döntésed terén. 

Ne feledd, ezek trendek, melyekre érdemes figyelni, de neked a saját stratégiádat kell követned és abba kell beilleszteni ezek közül azokat a lehetőségeket, melyek a te célközönséged számára is jók lehetnek.

 

Miről lesz szó a cikkben?

Az általános és várható 2022-s marketingtrendek, a social média statisztikák és várható trendek mellett 7 Social Media csatorna külön-külön is bemutatásra kerül.

Az egyes linkekre kattintva adott témakörhöz juthatsz.

1. 2022-S MARKETINGTRENDEK

1.1. Tartalommarketing trendek

1.2. SEO trendek

 1.3. Social Media trendek

 1.3.1. Aktuális statisztikák

 1.3.2. Social Media trendek 2022

2. SOCIAL MEDIA CSATORNÁK

2.1. Facebook

2.1.1. Aktuális statisztikák

2.1.2. Facebook trendek 2022

2.2.Twitter

2.2.1. Aktuális statisztikák

 2.2.2. Twitter trendek 2022

 2.3.Instagram

 2.3.1. Aktuális statisztikák

 2.3.2. Instagram trendek 2022

 2.4. Pinterest

 2.4.1. Aktuális statisztikák

2.4.2. Pinterest trendek 2022

2.5. TikTok

2.5.1. Aktuális statisztikák

2.5.2. Tiktok trendek 2022

2.6. LinkedIn

2.6.1. Aktuális statisztikák

2.6.2. LinkedIn trendek 2022

2.7. Youtube

2.7.1. Aktuális statisztikák

2.7.2. Youtube trendek 2022

3. ÖSSZEGZÉS

1. 2022-s marketingtrendek

A Social Media változásainak megértéséhez legelőször a marketing változásait szükséges megérteni. A marketing területe fénysebességgel mozog. 2021-ben iszonyú tempóban alkalmazkodott a Covid-19 nyomán előállt hibrid üzleti környezethez.

Mi várható ezek után 2022-ben?

  • Az influencer marketing trendből általános marketingtaktika alakul ki,
  • A videómarketing rövid tartalmakkal is dolgozik,
  • A mobil optimalizálás még fontosabb lesz,
  • Az állandó közösségimédia-bejegyzések szerepe nő,
  • A vállalatok a társadalmi felelősségvállalást helyezik előtérbe,
  • Több vállalkozás használja majd a SEO-t,
  • A virtuális események teret nyernek,
  • A vállalkozások, a márkák növelik az audiotartalmaikat,
  • A fogyasztók belépnek a virtuális valóság (VR) és a kiterjesztett valóság (AR) élményébe.

Ezek közül hármat emelnék ki a következőkben a Social Media kapcsán

a tartalommarketing,

a SEO és a

Social Media trendjeit.

1.1. Tartalommarketing trendek

A vásárlók közel fele (47%) három-öt tartalmat is megnéz, mielőtt kapcsolatba lépne vállalkozásoddal és titkon arra vágyik, hogy értékes tartalmakat talál nálad. Éppen ezért vállalkozóként érdemes tovább erősíteni tartalommarketinged.

Jellemző tartalommarketing trendek 2022-ben

A videó a legnépszerűbb marketingtartalom-formátum marad. 

A videomarketing a legelső helyen jelenik meg a blogírás és az e-mail marketing előtt. A videót használó marketingszakemberek 76%-a ezt nevezi a leghatékonyabb tartalomformátumának. A videó mélyebb kapcsolatot teremt a potenciális ügyfelekkel és könnyen újrahasznosítható podcast és szöveges tartalom formájában. Így 2022-ben érdemes több videós tartalmat létrehoznod, akár rövidebb formában, mint a Reels vagy az élő közvetítés.

A több videó tartalom előállítását segíti a ma már olcsóbbnak tekinthető előállítás is. Nem kell produkciós csapatot tartanod vagy marketingügynökséget megbíznod. Elegendő egy okostelefon és egy profi szerkesztő program is.

 

A blogírás 

A blogírás általánosan használt marketingstratégia egyszerűen azért, mert működik. A tartalommarketing-stratégiával foglalkozó cégek 48%-a, míg a blogírást hasznosító marketingszakemberek 56%-a szerint hatékony ez a módszer. 

A fogyasztók körében végzett felmérések szerint  a legtöbb fogyasztó hetente többször olvas különféle blogbejegyzéseket, majd az elolvasás után vásárolt valamit adott cégtől.

Más oldalról megközelítve a bloggal rendelkező vállalkozások sokkal könnyebben kereshetők (találhatók meg) a Googleben vagy más keresőkben, így SEO stratégiájuk is könnyebben megvalósítható.

A könnyebb elérhetetőség pedig nagyobb esélyt jelent a megrendelésre.

 

Az esettanulmányok továbbra is növelik a vállalkozás hitelességét.

A hosszabb formájú esettanulmányok mélyreható és exkluzív betekintést nyújtanak abba, hogy a fogyasztók vagy más vállalkozások hogyan profitálnak egy termékedből, szolgáltatásodból. Az esettanulmányokat elhelyezheted a weboldalakon vagy kínálhatod letölthető PDF formájában is.

Az esettanulmányokat használó marketingszakemberek 64%-a hatékonynak találja azokat a tartalommarketing keretein belül.

 

Infografikák

Ha egy kép többet mond ezer szónál, akkor az infografika legalább kétszeresére képes. 

Az infografikák egyszerre hordozzák a vizuális vonzerőt és a hasznos adatok közlésének lehetőségét, ami rendkivül vonzóvá teszi ezeket a weblátogatók és a közösségi média közönsége számára egyaránt.

A tartalmi stratégiájukban rendszeresen infografikát használó marketingszakemberek 56%-a szerint ez a leghatékonyabb tartalomtípus.

1.2. SEO trendek

A marketingszakemberek 61%-a szerint a keresőoptimalizálás (SEO) fejlesztése az organikus elérések növelése érdekében a legfontosabb marketing prioritás.

 

A kulcsszóoptimalizálás kulcsfontosságú prioritás lesz.

A SEO-t használó marketingszakemberek 47%-a azt állítja, hogy cégeik a keresési statisztikákról jelentéseket készítenek és felhasználják azokat stratégiájuk során.

A SEO szakemberek közel fele használ keresési statisztikákról szóló jelentéseket, 55%-uk azt állítja, hogy leginkább a tartalom keresésre vezérelt kulcsszavakkal próbál optimalizálni. Ez egy olyan SEO stratégia mely bárki által megvalósítható, hiszen nem túl drága és nem túl időigényes.

Használhatsz hozzá szoftvereket (például SEMRush) vagy elvégezhetsz egy kapcsolódó SEO tanfolyamot és az összefüggéseket megértve szoftver nélkül is képessé válhatsz a keresőoptimalizálásra.

 

Videó és kép SEO

A SEO nem csak az oldal szövegének megváltoztatását jelenti. Ez magában foglalhatja a megfelelő videók vagy képek kiválasztását és optimalizálását az oldalhoz, így az oldal a Google-képeknél vagy a keresőmotorok esetében is előrébb kerül a keresések során.

Míg a képek optimalizálása magában foglalhatja a fájlok tömörítését az oldalsebesség növelése érdekében, és kulcsszóra optimalizált alternatív szöveg hozzáadását a képhez, a videóoptimalizálási stratégiák során egy hasonló témájú vagy kulcsszóval rendelkező videót ágyaznak be egy blogbejegyzésbe.

Jelenleg a SEO-t használó marketingszakemberek 53%-ának van stratégiája a videók és képek optimalizálására. A marketingesek 49%-a szerint a kép- és videóoptimalizálás a leghatékonyabb SEO-taktika.

 

Linképítés 

Amikor stabil rangsorolású webhelyek a webhelyedre mutató linkeket kezdenek el használni, a Google feltérképező robotjai úgy vélik, a webhelyen hiteles és tekintéllyel bír a saját szakterületeden. Így a Google rangsorolásában előrébb kerülhet az oldalad. Végső soron ez a linképítés célja illetve, hogy más webhelyek hivatkozzanak a tiédre.

A linképítés időigényes tevékenység, de még mindig kifizetődő. A visszalinkelést és linképítést használó SEO szakemberek közel fele  szerint ez a leghatékonyabb SEO-taktikájuk.

 

Régi weboldalak optimalizálása 

A múltban működő dolgok jelenre optimalizálása szintén kifizetődő. A SEO esetében a tartalom naprakészen tartása fontos. A régebbi webtartalmak átvétele és új podcast, webinárium vagy blogbejegyzésében történő felhasználása hatékony módja a keresőmotorokban lévő relevancia megőrzésére. 

Minden negyedik SEO szakember alkalmazza ezt a fajta optimalizálást stratégiájában, és közel egyharmaduk tartja ezt a SEO-stratégiát hatékonynak.

 

A hangalapú keresés

Jelenleg a marketingesek kis százaléka (12 %) alkalmazza a hangalapú keresést stratégiájában. Közülük 34% a hangalapú keresést értékelte a leghatékonyabb trendnek 2021-ben, 41%-uk tervezi, hogy 2022-ben növeli ilyen jellegű stratégiáját.

A hangalapú keresés feltörekvő technológiának számít ma még. Bár valószínűleg sokan már használták – lehet, hogy te is – a virtuális asszisztensek egyikét, mint például a Siri, az Alexa vagy a Google virtuális asszisztensét.

Ezek a digitális asszisztensek nemcsak olyan rövid, információs kérdésekre válaszolnak, mint például: „Milyen az időjárás ma Budapesten?”, de helyi,  személyre szabott keresést is feldolgoznak. Meg lehet kérdezni tőlük, hogy „Hol van egy közeli kávézó, ahonnan ma dolgozhatsz?”, „Meddig van nyitva?” és „Van-e nekik jeges kávéjuk?”

Mit jelent ez?

Ezekre a feltörekvő tevékenységekre  neked vállalkozásként reagálnod kell, és meg kell változtatnod az információk megfogalmazásának módját. Ahelyett, hogy a Google kézi keresési algoritmusát követnéd, optimalizálnod kell a tartalmakat úgy, hogy kérdések köré szervezed azokat.

A hangalapú keresési taktika ilyen módon történő felhasználása lehetővé teszi, hogy a fogyasztóid a kívánt és szükséges válaszokat kapják meg. Fel kell tenned magadnak a kérdést egy-egy témád esetében, hogy „Milyen kérdéseket tehetnek fel a felhasználók ezzel kapcsolatban?”.

Majd ennek megfelelően kell megtervezned az altémákat, és meg kell keresned a lehetőségeket a kérdések fejlécként való beillesztésére.

 

 

1.3. Social Media trendek

És akkor most jöjjenek a Social Media trendek. Először általában, majd az egyes közösségi média felületek szerint láthatod a trendeket. Ezen belül is először egy kis statisztika szerepel, majd a tényleges trendek. A statisztika segít megérteni a trendek alakulását.

1.3.1. Aktuális statisztikák

A közösségi média mindenhol ott van, hogy rögtön egy közhellyel kezdjem ezt a részt. A Social Media szórakoztatásra, szocializációra,  hírfogyasztásra egyaránt alkalmas, de emellett az elmúlt 20 évben az egyik elsődleges marketingcsatornává is vált.

Mivel a világ lakosságának több mint 53%-a használja a közösségi médiát, nagyon fontos, hogy vállalkozásod hatékony közösségi média stratégiával rendelkezzen, amely segít elérni a célközönséged.

 A statisztikák figyelése segít a hatékonyság növelésében.

2021 októberében 4,55 milliárd ember volt aktív a közösségi médiában.

Egy 2021-es felmérés szerint 1000-nél több marketingszakember 79%-a számolt be arról, hogy fizetett hirdetéseket vásárol a közösségi médiában. Ugyanezen csoport 85%-a a rövid formátumú videókat tartja a leghatékonyabb közösségi médiatartalom-típusnak 2021-ben.

A marketing szakemberek 82%-a újrahasznosítja a tartalmat a különböző közösségi média csatornákon.

A marketing szakemberek 83%-a úgy gondolja, hogy a közösségi médiában megjelenő posztok minősége fontosabb, mint a mennyiség.

A közösségi böngészők 54%-a használja a közösségi médiát termékek kutatására.

Minden fogyasztó  átlagosan 2 órát 25 percet tölt a közösségi oldalakon és üzenetküldéssel. Ez értelemszerűen más-más nagyságrendű a generációk és az egyes közösségi média csatornák esetében.

 

1.3.2. Social Media trendek 2022

A COVID a digitális marketingre is hatással volt és lesz, mivel a világjárvány okozta bezárások megváltoztatták az online viselkedést, az audio-szocialitás, az e-kereskedelem gyorsuló növekedése és a digitális kapcsolatok fejlődő metaverzuma nyert teret.

Az otthoni munkavégzés tovább erősítette a digitális kapcsolatokat. Mindezek szerepet fognak játszani a következő időszakban a közösségi médiában általában véve, illetve konkrétan a főbb csatornákon.

A vállalkozások számára 2022 a „most” fogyasztó éve lesz a közösségi médiában. Minden eddiginél jobban és határozottabban kell a fogyasztóknak fókuszba kerülniük tartalom, stratégia és kampányok esetén is. A közönség megnyerésének titka a közönség elköteleződése, így a kapcsolatépítés lesz meghatározó.

A 2021-s adatok szerinti a Social Media felhasználószám 920 millióval több, mint 2017-ben, ami óriási, 32,2 %-s növekedést jelent mindössze öt év alatt.

A jövőben, várhatóan a közösségi médiát használók száma tovább fog növekedni, de a növekedés  lassulása lesz érzékelhető. Az előrejelzés szerint az átlagos éves növekedési ütem 2022-től 2025-ig 3,9 százalékos lesz.

A lassulás ellenére egyértelmű, hogy a közösségi média továbbra is a fogyasztók mindennapi életének része lesz, jellemzően a mobil felületet igénybe véve. Az ilyen statisztikai adatok egyértelműen mutatják a fogyasztók közösségi médiától való függőségét. A közösségi média lehetővé teszi a fogyasztókhoz való hiteles kapcsolódást.

Forrás: oberlo.com

 

És akkor a főbb trendek.

  

Az élő (videó) tartalom a közösségi média vezető formátuma lesz.

A megkérdezett közösségi média szakemberek  68%-a mondta azt, hogy az audio chat szobák (például a Clubhouse szobák és a Twitter Spaces) a leghatékonyabb közösségi médiatartalom, míg 59%-uk az élő videóról állította ugyanezt.

A fogyasztók egyre gyakrabban keresik és igénylik a hiteles tartalmat. Az élő videó közvetítések és az audio chatszobák lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy szorosabb  kapcsolatba lépjenek a fogyasztókkal, miközben nyíltan beszélhetnek termékeikről, építhetik szakmai ismertségüket.

A videó autentikusabb környezetben mutatja be a vállalkozást és az élő hang- vagy videoközvetítések interaktív funkciókkal is rendelkezhet, így a fogyasztó közvetlen kapcsolatba léphet a vállalkozással.

 

A TikTok további teret nyer 

A TikTok csupán három évvel ezelőtt robbant be a Social Media piacára. Mára viszont jóval több mint egymilliárd globális felhasználóval rendelkezik. Új hirdetési és marketingfunkció bevezetése kezdődött meg a felületen.

A marketingesek többsége (67%)  tervezi, hogy 2022-ben növeli befektetését a TikTok csatornába. Érdemes követni őket.

 

Három-öt közösségi média platform fókusza

Minden vállalkozásnak megvan, hány közösségi média felületet használ. A Social Media szakemberek többsége, 64 %-a 3-5 csatornát használ rendszeresen. Három-öt csatorna kezelése reális, bármilyen méretű vállalkozás esetében.

Ahhoz, hogy megállapíthasd neked hány csatornán érdemes jelen lenned, első körben elegendő a következő kérdésekre válaszolnod:

    • Hány közösségi média marketinges van a csapatodban? Esetleg egyedül vagy erre a feladatra?
    • Mely közösségi média csatornának van olyan közönsége, amely a legjobban igazodik a te célközönségedhez?
    • Mennyi időbe telik egy stratégia kialakítása egy-egy közösségi média csatornán?
    • Vannak olyan csatornák, amelyek jelenleg nem hoznak hasznot számodra?
    • Vannak olyan csatornák, amelyeknél újrahasznosíthatod meglévő tartalmaid?

    2. Social Media csatornák

    2.1. Facebook

    2.1.1. Aktuális statisztikák

     

    • A marketingszakemberek 79%-a fizetett hirdetést vásárol a Facebookon,
    • A marketingesek több mint fele tervezi, hogy 2022-ben tovább növeli a Facebook, a YouTube és a TikTok jelenlétét,
    • A Facebook-használat a tizenévesek körében fokozatosan tovább csökken, 2021-ben már csak 67%,
    • Az Egyesült Államokban élő felnőttek 69%-a használja a Facebookot,
    • A Facebooknak napi 1,93 milliárd aktív felhasználója volt 2021 harmadik negyedévében,
    • A Facebook-felhasználók 98,3%-a mobileszközökön éri el a platformot,
    • A videóhirdetések jobban teljesítenek, mint a Facebook más hirdetési formátumai,
    • Az összes Facebook-profil 16%-a hamis vagy másolat,
    • A Facebookon való posztolásra a legalkalmasabb időpont szerda 11:00 és 14 óra közötti időszak. Vasárnap a legkisebb a forgalom,
    • A Facebook Stories napi 500 millió nézőt vonz,
    • A politikai tartalom a Facebook történetek legnézettebb műfaja,
    • A vállalkozások 81%-a részesíti előnyben a videomarketinget a Facebookon.

    2.1.2.Facebook trendek 2022

     

    A Facebook 2021-ben is a közösségi média vezető csatornája maradt, 2,9 milliárd aktív felhasználójával. A csatorna az erős konkurenciának köszönhetően elveszítheti kapcsolatát a fiatalabb közönséggel.

    A Facebook további növekedésre számít, különböző fejlesztési módoknak köszönhetően. A legjelentősebb várható trendek a következők.

     

    E-kereskedelmi fókusz

    A Facebook a világjárvány kezdetén nagy lendületet adott az e-kereskedelemnek a Facebook (és az Instagram) Shopok bevezetésével, amelyek egy újabb lehetőséget biztosítottak a kereskedőknek, hogy kapcsolatba léphessenek vevőikkel.

    Az in-stream vásárlás azóta a platform fókuszpontjává vált, és 2022-ben várható, hogy a Facebook ezt még tovább bővíti több vásárolható bejegyzéssel, egyszerűsített fizetési folyamatokkal (potenciálisan a Facebook Pay és a saját Diem fejlesztése révén).

    Ide kapcsolódik az élő közvetítéshez kapcsolható vásárlás is, mely honnan máshonnan, mint  Kínából indult el. A kínai élőkereskedelmi piac értéke 2017 és 2020 között mintegy 280%-kal nőtt, és most már jó úton halad, hogy a jövő év végére 423 milliárd dolláros piaccá váljon.

    A Facebook hasonló növekedési lehetőségeket érzékelt a nyugati piacokon és jelenleg a nagyobb térnyerés fejlesztésein, és annak elérésén dolgozik. Elsősorban a feltörekvő piacokat célozva.

     

    AR/VR fejlesztés

    Megjegyzés:

    VR- virtuális valóság,

    AR- kiterjesztett valóság (augmented reality)

    Metaverse – a virtuális környezetek hálózata, amely mindig aktív. Ebben a környezetben a fogyasztók kölcsönhatásba léphetnek egymással és digitális tárgyakkal is, miközben saját virtuális ábrázolásai (avatarok) segítségével működnek. Azaz ez nem más, mint többszereplős online szerepjáték, a virtuális valóság és az internet kombinációjában.

    A Facebook vezérigazgatója, Mark Zuckerberg már letette voksát a Metaverse váltás mellett, amely eszközt jelenthet a különféle közösségi médiák és a fejlődő technológiai projektek integrálására.

    Várhatóan megjelenik a Facebook AR-szemüvegének következő továbbfejlesztett változata, valamint olyan interaktívabb technológiák, mint például a következő szintű közösségi és munkahelyi eszközök az Oculus VR fejhallgatókhoz.

     

    Közösségi Audió

    A közösségi audió sokak szerint a COVID idején csupán egy átmeneti hóbort volt és újabb lehetőséget kínált a fogyasztóknak a kapcsolattartásra. De úgy tűnik ebből hosszabb távú stratégia lesz, ami túlmutat a pandémia helyzeten.

    Valószínűsíthető, hogy az Audio közösségi versenyben a Facebook áll nyerésre a Discovery felület (https://www.facebook.com/business/c/discovery-commerce ) miatt.

    Az élő audio vagy videó közvetítés nagy lehetőség (lásd. Clubhouse, Twitter Space), de a lenyűgöző, érdekes tartalmak következetes megosztásának képessége már komoly kihívás.

    A Facebook, óvatosabb megközelítést alkalmaz, mint más csatornák és korlátozza a audio szobákhoz való hozzáférést. A Twitter nyitott elérése ugyan vonzóbb lehet, de a Facebook audio stratégiája lassabb fejlesztéseket követ.

     

    Digitális identitás építése

    Egy másik kulcsfontosságú lépés lesz 2022-ben a Facebook részéről a digitális identitás kiépítése, egyfajta híd építése a Facebook-profil és VR/metaverzum között. A Facebook saját NFT-profil-megjelenítési lehetőséggel kísérletezik.

    A Facebook emellett fokozatosan egyre több felhasználót irányít a digitális avatar létrehozó eszközök felé, fejlett gesztus- és válaszlehetőségekkel, növelve a karaktereszközök számát, mely segíti a felhasználók széles táborának saját virtuális reprezentációja felépítését. A 3D ben megjelenő karakterek számának emelkedése várható e téren.

     

    Rendszerbe vetett bizalom

    A Facebook hirdetések terén  bízz a folyamatban” elvre helyezi a hangsúlyt. Arra kéri a hirdetési partnereket, hogy támaszkodjanak a felkínált tanulási folyamatokra, mikor a hirdetési költéseket tervezik. Ennek hátterében az Apple adatkorlátozásai állnak.

    A Facebook törekedni fog a hosszabb kampányok futtatásának elérésére a hirdetőknél. Bár az oldalak elérése csökken, amit sok fogyasztó a TikTok és a YouTube CTV-hirdetésekkel pótol majd, de  a Facebook ezeket a veszteségeket e-kereskedelmi eszközökkel próbálja pótolni.

    2.2. Twitter

    2.2.1. Aktuális statisztikák

    •  A Twitter napi 211 millió aktív felhasználót ért el 2021 harmadik negyedévében,
    • 2020 harmadik negyedéves bevétele 936 millió dollár volt, majd 2021 ugyanezen időszakában 1,28 milliárd dollár,
    • A 1000+ marketinges közül a marketingszakemberek 79%-a azt tervezi, hogy 2022-ben növeli a Twitter Spaces részvételét,
    • 2019-ben az Egyesült Államokban élő felnőttek 22%-a használta a Twittert, szemben a 2018-as 24%-kal,
    • A linkekre leadott kattintások teszik ki a tweetekkel végzett összes felhasználói interakció 92%-át,
    • A Twitteren való közzétételre a legalkalmasabb időpont szerda és péntek reggel 9 óra, és szombaton a legkevesebb az eljegyzés,
    • A hashtageket tartalmazó tweetek 100%-kal jobb elköteleződést eredményeznek,
    • A társadalmilag felelős hirdetések a Twitteren 12%-kal jobban teljesítenek, mint a normál hirdetések,
    • A Twitter közösség tagjainak 93%-a nyitott arra, hogy a márkák is bekapcsolódjanak a beszélgetésbe, például segítséget és támogatást nyújtsanak.

     

    2.2.2. Twitter trendek 2022

     

    A Twitter új, gyorsabb fejlesztési ütemtervet fogadott el, aminek köszönhetően az elmúlt 18 hónapban sokkal több funkcióval bővült és a csatorna számai is folyamatosan javulnak, mind az elkötelezettség, mind a bevétel tekintetében. A fejlődés érdekében a következőket tervezi a csatorna.

     

    Fizetési keretek kiépítése

    A Twitter fő erőfeszítése, a tweedekből történő pénzkeresési lehetőség megvalósítása már az elmúlt évben elindult. Ez egyaránt kedvezett bevétel szempontjából a tweetelőknek és a csatornának is.

    Az új lehetőségek, például a Super Follows és a Ticketed Spaces lehetővé teszik a felhasználók közvetlen bevételszerzését, míg a Twitter saját Twitter Blue előfizetési lehetőséget is kifejleszt az új tweet-funkciókhoz való hozzáféréshez.

    A Twitter mérsékelt sikerre készül, a felhasználók ugyanis többnyire tétováznak, hogy ténylegesen fizessenek-e a tweetekért, és kevés az olyan tweetalkotó, aki ehhez megfelelő csábítást kínál tweetjeivel.

    De a Twitter Blue, amely közel áll a következő szakaszához, komoly bevételt szerezhet, ha a Twitter megfelelő kínálattal rendelkezik.A Twitter Blue fejlesztései ígéretesnek tűnnek. Ha sikerül több értéket beépíteni a Blue csomagba, úgy kulcsfontosságú eleme lehet bevételi maximalizálásában.

    Az biztos, hogy ha a tweetteléssel bevételhez juthatnak a Twittert használók, úgy az sokat jelentene a csatorna népszerűségének is.

     

    Tweeten keresztül történő vásárlás 

    A Twitter is fejleszti az e-kereskedelmi lehetőségeit, miközben úgy tűnik, hogy alkalmazkodik a növekvő mobilvásárlási trendhez. Már tesztelés alatt áll az in-stream vásárlás lehetősége.

    Ennek sikere elsősorban attól függ, hogy mennyire sikerül a felhasználók rászoktatása arra, hogy pénzt fizessenek az alkalmazásban. Ez ugyanis nem jellemző alapvetően a Twitter csatornájára.

     

    Kripto és NFT-k

    Míg a Facebook a metaverzum koncepcióján dolgozik, addig a Twitter gyakorlatiasabb lépéseket tesz a technológiai fejlesztés terén, és a kriptovalutával történő fizetés lehetőségének bevezetésén dolgozik. Várhatóan 2022-ben a Twitter mind a kripto, mind az NFT területén integrációt hajt végre. 

    Új videós eszközök 

    Arra is számíthatsz, hogy a Twitter jövőre nagyobb hangsúlyt fektet a videókra, mivel úgy tűnik, hogy a teljes képernyős megjelenítési lehetőségeket és a Fleetsből megmaradt eszközöket új területekre integrálja.

    A Twitter már dolgozik ezen, nagyobb hangsúlyt fektetve a tweetelt rövid videók teljes képernyős módba való kiterjesztésére. Ez egyúttal új használati trendekhez is vezet, ahol a nézők a teljes képernyős módba kapcsolhatnak hasonlóan a Facebookhoz.

     

    2.3. Instagram

    2.3.1. Aktuális statisztikák

     

    • A marketingszakemberek 58%-a tervezi 2022-ben az Instagram-Reelek használatát,
    • 2019 végén az Instagram Stories-nak havi 500 millió aktív felhasználója volt,
    • A Z generáció 67%-a és a millenniálisok 57%-a használja a platformot, míg az X generáció esetében ez csak 38%,
    • Az Instagram-felhasználók 64%-a 34 év alatti,
    • A marketingesek 98%-a szerint az Instagram a legmegfelelőbb platform az influencer marketing számára, ami 44%-kal magasabb itt, mint a Facebook esetében,
    • A videók 21,2%-kal több interakciót kapnak a képekhez képest,
    • Az Instagramon a fogyasztók 90%-a követ egy vállalkozást. 
    • Az fogyasztók 83%-a arra használja az Instagramot, hogy új termékeket és szolgáltatásokat fedezzen fel, és 87%-a nyilatkozott úgy, hogy konkrét lépést tett, például vásárolt a termékinformációk megtekintése után,
    • Becslések szerint az Instagram 2016 és 2020 között 26,9 millió felhasználóval bővült, ami majdnem a duplája a Twitterre várt felhasználók számának, és sokkal több, mint bármely más közösségi platformon,
    • 2021 júliusában az Instagram-felhasználók 51%-a nő, 48%-a férfi volt.

    2.3.2. Instagram trendek 2022

     

    A Facebook másik közösségi alkalmazása sok szempontból kulcsszereplővé vált, bár nehéz megjósolni, hogy az Instagram továbbra is növekszik-e.

    A platform továbbra is hajszolja a trendeket, megjegyzendő változó sikerrel, származzanak azok a Snapchat vagy TikTok felületéről. 2022-ben a következő trendekre lehet számítani.

     

    Vásárolj, vásárolj és vásárolj

    Az e-kereskedelem a  leghangsúlyosabb az Instagramon. Minél több vásárlási lehetőséget tud beépíteni az Instagram, annál inkább építhet a rendszeres használatra, és jobban hozzá szoktathatja a felhasználókat a költekezéshez.

    Ideális esetben az Instagram azt szeretné elérni, ha minden bejegyzésben minden elem megvásárolható lenne. Ezt segíti néhány funkció tesztelése, mint például a speciális kép szerinti termékkeresés, a termék panelek a fő hírfolyamban, valamint a Facebookhoz hasonlóan az élő vásárlás.

    Forrás: https://www.instagram.com/khabyshopofficial/     

    AR kapcsolat

    Ahogy az AR/VR egyre nagyobb hangsúlyt kap, a Facebook azon dolgozik, hogy vezető szerepet töltsön be a térben, és ha maximalizálni akarja vonzerejét ezen a területen, különösen a fiatalabb felhasználók körében, akkor több AR funkciót kell az  Instagramra felületre is integrálnia.

    A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az Instagram közvetlenül kapcsolódik az AR-szemüveghez és a Snapchathez hasonlóan, az Instagram is a Facebook AR-portálja lesz. Ez kiterjed majd a (már fejlesztés alatt álló) NFT-kre és a digitális avatarokra is, amelyek egyre inkább beépülnek az Insta élménybe.

     

    Változó fókusz, képből videó

    A videós elkötelezettség már domináns a platformon, a Reels pedig a leggyorsabban növekvő eleme. Ennek fényében ésszerű, hogy az Instagram jobban összpontosítson ezekre a formátumokra.

    Valószínűleg először egy opcionális Stories/Reels kezdőképernyő-opcióval indul a váltás mielőtt végül teljesen megszüntetné a jelenlegi hagyományos feedet. A felhasználók továbbra is közzétehetnek állóképeket ebben a stádiumban, majd lehetővé válik egy változó Stories/Reels hírfolyam elérése.

    Ez egy nagy lépés az alkalmazás eredetéhez képest, de a szélesebb felhasználói viselkedések azt mutatják, hogy ezek jelentik a jövőt, és ha az Instagram a felhasználókat kívánja továbbra is kiszolgálni, úgy el kell távolodnia az eredeti fókusztól és az eredeti képmegosztó jelleg helyett a videós megosztásokat kell preferálnia.

    Az e-kereskedelem lenne az egyetlen olyan terület a tervek szerint, ahol a hagyományos statikus bejegyzéseket használnák továbbra is.

     

    2.4. Pinterest

    2.4.1. Aktuális statisztikák

    • A Pinterest-felhasználók inspirálják egymást és magukat, ahelyett, hogy mutogatnák, milyük van. Marketingszempontból a Pinterest nagyszerű hely áruk és szolgáltatások reklámozására,
    • Havi 459 millió felhasználó érhető el jelenleg a csatornán,
    • A Pinterest felhasználóinak 70%-a nő,
    • Az összes amerikai felnőtt 29%-a a Pinteresten van,
    • A Pinterest felhasználói általában jobban képzettek, mint az általában a lakosság,
    • Jelenleg a Pinterest-hirdetésekből a legnagyobb potenciális megjelenést a nőket reklámozó márkák tehetik,
    • A női „pinnerek” 85%-a tervez életeseményt (jellemzően esküvőt),
    • A Pinterest-felhasználók 70%-a kiegészítőket keres (óra, ékszer, sál),
    • A felhasználók 84%-a tájékozódik az oldalról, amikor vásárlási döntést hoz,
    • A Pinteresten végzett ötletkeresések 97%-a márka független, a Pinterest felhasználói nyitottak, csak arra várnak, hogy a megfelelő ötletet adják nekik céljaik eléréséhez,
    • A felhasználók 60%-a bejelentkezik a „képek megtekintéséhez”,
    • A felhasználók 55%-a keres termékeket. A termék keresés fontosabb, mint a “milyen”termék keresése,
    • A Pinterest-felhasználók 87%-a vásárolt valamit, amit ott fedezett fel,
    • A felhasználók 93%-a tervez jövőbeli vásárlást a Pinteresten,
    • A felhasználók 98%-a kipróbált valamit, amit a Pinteresten talált,
    • A Pinterest 33%-kal nagyobb forgalmat irányít az e-kereskedelmi oldalakra, mint a Facebook,
    • Minden Pinterest marketingre elköltött 1 dollár körülbelül 4,30 dollár bevételt jelent.

    2.4.2.  Pinterest trendek 2022

     

    A főbb közösségi platformok közül a Pinterest lehetett a legnagyobb nyertese a világjárvány által vezetett e-kereskedelmi váltásnak, mivel sokkal több felhasználó fordult az alkalmazáshoz a bevásárlóközpont helyettesítőjeként, valamint az új termékek és trendek felfedezésének eszközeként.

    A Pinterest számára most az a kihívás, hogy kihasználja ezt a nyomást, és gondoskodjon arról, hogy a világjárvány következtében megszerzett új felhasználók ne fordítsanak hátat a csatornának, amikor a fizikai üzletek teljeskörűen újranyitnak. Várhatóan fejlesztések történnek ennek érdekében.

     

    Videó tartalom

    Mint minden platform, a Pinterest is azon dolgozik, hogy igazodjon a fogyasztási trendekhez, új videó megjelenítési formátumok hozzáadásával, beleértve a Stories-t is, minden esetben pin specifikus pörgetéssel. 

    Várhatóan a Pinterest kibővíti TikTok-szerű lehetőségeit, különösen a közelgő „Take” opcióval, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy saját variációjukkal válaszoljanak az Idea Pin-ekre – ez az első a különféle trendszerű eszközök közül, amelyeket a Pinterest tesztelni fog. 

    A Pinterest továbbra is kiemeli a videó tartalmakat, és figyeli az AR-elhelyezési lehetőségeket is, amelyek segítségével a felhasználók láthatják, hogyan nézne ki bizonyos termék az otthonukban.

    Élő vásárlás

    Az élő közvetítés jelenleg nem része a Pinterest lehetőségeknek, de követve az ázsiai e-kereskedelmi trendeket, várhatóan ez is bekerül majd az Idea Pin opciók közé.

     

    Egyszerűsített folyamat

    A Pinterest nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a vállalkozások és a kereskedők a lehető legegyszerűbb módon tegyék elérhetővé termékkatalógusukat. A csatorna már rendelkezik a Shopify és más e-kereskedelmi platform integrációval, és várhatóan tovább bővíti partnerségét, miközben még egyszerűbb csatlakozási lehetőségeket kínál ezen a téren, segítve több márkának a platformon való megjelenését.

    Ez kulcsfontosságú a termékek univerzálisan elérhetővé tétele érdekében, és minél többet tud a Pinterest ezen a téren fejlődni, annál jobb lesz a felhasználóknak.

     

    2.5. TikTok

    2.5.1. Aktuális statisztikák

     

    • 2021 januárjában a TikTok globálisan 689 millió aktív felhasználóval rendelkezik,
    • 2021-ben a marketingszakemberek 61%-a tervezi, hogy 2022-ben növeli jelenlétét a TikTok csatornán,
    • 2020-ban több, mint 106 ezer TikTok influencer volt világszerte, szemben a 2019-es 35 000-rel.
    • 2019 februárjára a TikTok elérte az 1 milliárd letöltést, ezzel megelőzve az Instagramot és a Facebookot,
    • Az egyesült államokbeli TikTok-felhasználók többsége 10 és 19 év közötti,
    • A TikTok globális felhasználóinak 41%-a 16 és 24 év közötti,
    • Az Egyesült Államokban a TikTok-felhasználók 58,8%-a nő,
    • A TikTok átlagos elköteleződési aránya minden követői szinten magas,
    • 2019-ben az egyesült államokbeli TikTok-felhasználók több időt töltöttek az alkalmazáson, mint bármely más közösségi oldalon, az átlagos munkamenet időtartama 10,85 perc volt.

    2.5.2.  TikTok trendek 2022

    A Tiktok tovább erősödik, bár viszonylag új szereplője a Social Media piacnak és úgy tűnik, hogy a szélesebb társadalmi környezet részévé válik. Ezzel szerepe is meghatározó és kulcsfontosságú lesz a digitális marketing szempontjából. 2022-ben várhatóan több fejlesztés érhető majd el ezen a közösségi média csatornán.

     

    E-kereskedelem

    Míg a TikTok tovább terjeszkedik, és mára meghaladta az aktív felhasználók egymilliárdját, a fő kihívás a csatorna számára továbbra is a hatékony bevételszerzés kérdésének megoldása. Ennek érdekében a lehető legnagyobb mértékben segíti az e-kereskedelmet. Ezt szolgálja a Creator Marketplace fejlesztése.

    A TikTok  több in-stream vásárlási és bevétel megosztási lehetőséget tervez, ami több értékesítési felületet kínál az egyéni és a vállalkozási felhasználók számára is

    Trendjacking

    A TikTok megértése kulcsfontosságú a marketing sikeréhez az alkalmazásban, amely egyben a márkák belépésének legjelentősebb akadálya is jelenleg.

    Más közösségi alkalmazásokban a marketingszakemberek általában átszervezhetik promócióikat szélesebb körű kampányokból, és beilleszthetik azokat az egyes ajánlatokba. De ez nem működik a TikTokon.

    Emiatt a TikTok azon dolgozik, hogy a marketingesek számára több lehetőséget biztosítson a legújabb trendek megismerésére. Ezt segíti a „Legnépszerűbb hirdetések” és a „Kreatív központ” , amelyek kiemelik a növekvő trendeket és példákat .

    Várható, hogy a TikTok továbbfejlesztett lehetőségeket kínál az egyéni márkanév hashtag-trendjeihez, és strukturált módokat a videós kihívások kampányokba való beépítéséhez.

     

    Élő közvetítés 

    A TikTok is arra törekszik, hogy megkönnyítse az alkalmazásban az élő közvetítést.Valószínűleg már észrevetted ezt, mivel folyamatosan növekszik az élő közvetítések száma a „Neked szánt” hírfolyamodban.

    A TikTok feed-algoritmusa nagyon jó abban, hogy többet mutasson meg abból, amit szeretsz. És ez nemsokára igaz lesz a termékekre is. Emellett jönnek a TikTok üzletek, amelyek a márkaprofilra építenek (amelyek már jelen vannak a Trendjackingben).

    2.6. LinkedIn

    2.6.1. statisztikák

    • A LinkedInnek több mint 800 millió aktív felhasználója van világszerte 200 országban és régióban,
    • 2021 második negyedévében a LinkedIn-felhasználók 60%-a 25 és 34 év közötti volt,
    • 2021 első negyedévében a LinkedIn bevétele 16%-kal nőtt az előző évhez képest,
    • A LinkedIn több mint 8,1 milliárd bevételt ért el 2020-ban, ami 20%-os növekedés 2019-hez képest,
    • A Marketing Solutions a LinkedIn leggyorsabban növekvő szegmense. 2019 első negyedévében éves szinten 44 %-kal nőtt,
    • 2020-ban a LinkedIn-t választották a legmegbízhatóbb hálózatnak,
    • A LinkedIn a legjobb fizetős és organikus közösségi csatorna a B2B vállalkozások számára,
    • A B2B markerek 82%-a a LinkedIn-en érte el a legnagyobb sikert,
    • A vállalati webhelyekre irányuló közösségi média forgalom több mint 46%-a a LinkedInből származik,
    • A LinkedInen való közzétételre a legalkalmasabb idő szerdánként 8-10 és 12 óra, csütörtökön pedig 9-14 óra. A vasárnap a legrosszabb nap az eljegyzésre.

    2.6.2. Trendek 2022

     

    A munkaerőpiacon bekövetkezett jelentős változások közepette, a világjárvány nyomán a LinkedIn a jelek szerint egyre inkább fókuszba kerül.

    A platform már most is folyamatosan növekszik, miközben igyekszik bővíteni lehetőségeit a távolabbi munkavégzés megkönnyítése és a gazdasági lehetőségek maximalizálása érdekében a kisebbségi közösségek számára, amelyek aránytalanul sújtotta a COVID-19. Íme a 2022-s elmozdulások.

     

    Élő közvetítések

    A LinkedIn az élő közvetítések számára nagyobb teret enged 2022-ben. Idővel, amint lehetséges, sokan visszatérnek a személyes találkozókra, de a LinkedIn meg kívánja őrizni a digitális kapcsolódás lehetőségét az online közvetítések révén.

    Lényegében ez több vállalkozás számára teszi lehetővé, hogy alacsonyabb költségek mellett lebonyolíthassák ugyanazokat a hibrid eseményeket, mint a piac nagyobb szereplői.

     

    Toborzás távolról

    A távmunkára való áttérés a tapasztalatok alapján megmarad részben vagy egészben. Toborzás terén a LinkedIn saját, meglehetősen nagy adatbázisát fogja használni, hogy jobb állásajánlatokat kínáljon a jelöltek számára. Mindehhez új videó kapcsolati lehetőséget kínál  a felvételi interjúkhoz.

     

    Storytelling átalakulása

    A Stories opció leállításáról szóló bejelentés részeként a LinkedIn megjegyezte, hogy a történetek egyes elemeit új eszközökbe építi be. Megjegyzendő a  LinkedIn augusztusban megvásárolta a Jumprope video platformot.

    A kettő kombinációja egy új megoldást jelent. Lehetőséget a LinkedIn felhasználók számára, hogy saját, útmutató tartalmakat hozzanak létre Stories formátumban, hogy erősítsék jelenlétüket és ismertségüket a platformon.

    Szakértelem és személyes márka kialakítása a LinkedInben nagyban hozzájárulhat a lehetőségek maximalizálásához, és ez az új, videóhoz igazított lehetőség segít a leendő szakértőknek minden új kapcsolat kialakításában, és az elköteleződés fenntartásában.

    Várhatóan új típusú visszacsatolási folyamatok jelennek meg a szakmai készségekre vonatkozóan, melyek válasz videókra alapozva, segítséget nyújtanak a szakértők eligazításában, a szakmai képzéshez és a szakmai pályafutáshoz.

    2.7. Youtube

    2.7.1. Aktuális statisztikák

    • A YouTube a második legnagyobb keresőmotor világszerte,
    • A YouTube a második legnépszerűbb csatorna a videó tartalmakat megosztó vállalkozások számára,
    • A YouTube-felhasználók száma az előrejelzések szerint 2025-re eléri a 2,8 milliót,
    • Több mint 1000 marketingszakember közül  44 % tervezi 2022-ben először kihasználni a YouTube előnyeit,
    • A fogyasztók 54%-a azt szeretné, ha a marketingszakemberek több videó tartalmat adnának ki,
    • 2020 harmadik negyedéve azt mutatta, hogy az egyesült államokbeli férfiak és nők egyenlő szinten használják a Youtube-t,
    • Csak mobileszközökön a YouTube több 18 és 24 év közötti felnőttet ér el, mint bármely tévéhálózat,
    • A YouTube a világ teljes mobilforgalmának több mint 25%-át adja,
    • 2019-ben az egyesült államokbeli tinik 85%-a volt aktív a YouTube-on,
    • A YouTube mobilhirdetései 84%-kal nagyobb valószínűséggel keltik fel a fogyasztók figyelmét, mint a tévéhirdetések,
    • A célzott YouTube-hirdetések 100%-kal nagyobb mértékben növelik a vásárlási szándékot.

    2.7.2. YouTube trendek 2022

    Élő közvetítés

    Az élő közvetítés lassan átveszi a tévéadás szerepét. Már 2019-ben utaltak erre jelek, hiszen több felmérés szerint  az élő videó közvetítés 93%-kal nőtt az előző évhez képest.

    A márkád, a vállalkozásod szempontjából az élő közvetítések esetében is a rendszeresség a kulcsfogalom. Közvetíthetsz saját vállalkozási eseményekről, megválaszolhatsz vásárlói kérdéseket, megkérdezhetsz szakértőket vagy indíthatsz élő vásárlást is.

    Az élő adások esetében különösen fontos a beállítások, az internet, a hangminőség ellenőrzése. Az élő adások segítségével közelebb hozhatod a fogyasztókat a vállalkozásodhoz. Az élő közvetítés során figyeld az élő csevegést és a megjegyzéseket is.

     

    YouTube Shorts

    2020-ban a TikTok volt a legnépszerűbb alkalmazás a világon, 850 millió letöltéssel. A Snapchat, az egyik fő versenytárs ezen a listán a hetedik helyet szerezte meg 281 millió letöltéssel.

    A YouTube fejlesztés célja az , hogy létrehozzon egy olyan funkciót, mely a TikTok és a Snapchat felületekhez hasonló eredményt és élményt hoz. A YouTube Shorts funkcióval a  felhasználók akár 15 másodperces videókat is készíthetnek.  A YouTube hagyományos videókereső menüjétől eltérően a Shorts algoritmikusan generál feedet.

    A YouTube Shorts  használatára a TikTok, a Snapchat és az Instagram Reels kiegészítőjeként érdemes tekintened. A funkció használata során ne feledd a Youtube zenei könyvtárát és a hashtagek helyes használatát sem. Kisvállalkozásként tudnod kell, hogy a rövid videós tartalom fontos, a felhasználók szeretik, érdemes használnod.

     

    Új tartalomkészítési gyakorlatok

    A YouTube új tartalomkészítési funkciói lehetővé teszi számodra, hogy frissebb és innovatívabb módokon lépj kapcsolatba a követőiddel. Az egyik ilyen funkció a fejezetek bevezetése, amelyek lehetővé teszik, hogy szakaszokra bontsd videóidat, amelyek mindegyike egyedi névvel rendelkezik, így nézőik a videó folyamatjelző sávjára kattintva ugorhatnak a megtekinteni kívánt részekre.

    A fejezetek hozzáadása manuálisan történik, az egyes fejezetek hossza minimum 10 másodperc hosszú és időbélyeggel ellátott. A fejezetek használatának egyik előnye, hogy videód a Google „Javasolt klipjei” kategóriájában a legtöbb keresési eredmény fölé kerülhet. A fejezetek remek lehetőséget kínálnak a SEO optimalizálásra is.

    A képen látod, hogy alul a piros csík szakaszokra oszlik. Ezek a szakaszok a fejezetek.

    A másik tartalomkészítési funkció a premierek lehetősége. A premierek lehetővé teszik számodra, hogy új, előre felvett videót tegyél közzé, miközben élő megjegyzésekkel léphetsz kapcsolatba rajongóiddal, élő közvetítés élményét keltve.

    Persze ha válaszolsz a felmerülő kérdésekre. A premier befejezése után a videód „Premier” feliratot kap, megjelölve a közzététel dátumát és láttatva az élő csevegést is.

    Mind a fejezetek, mind a premierek alkalmazása valószínűleg jelentős mértékben fog emelkedni 2022-ben, így érdemes ezzel neked is foglalkoznod.

     

    Közösségi elkötelezettség

    Egészen a közelmúltig a felhasználók megjegyzésekkel és tetszésnyilvánításokkal kommunikálhattak az alkotókkal, fordítva azonban nem. A YouTube soha nem adott lehetőséget az alkotóknak, hogy a videóik, leírásaik vagy megjegyzéseiken kívül más módon kapcsolatba lépjenek közönségükkel.

    Ezt pótolja a „Közösség” fül, amely lehetővé teszi az 1000+ feliratkozóval rendelkező alkotók számára, hogy szavazásokon, szövegen, képeken, videókon és GIF-eken keresztül kommunikáljanak egymással. Ebben az értelemben a Közösség egy Facebook-oldalhoz hasonló élményt teremt.

    Jelenleg felkapott kommunikáció a “közösség” fülön belül a szavazás, ahol megkérdezheted feliratkozóidat arról, milyen típusú tartalmat szeretnének látni. A szavazás létrehozásához létre kell hoznod egy bejegyzést, majd válaszd ki a „szavazás” lehetőséget. Ezután írd be a kérdésed a szövegmezőbe, a válaszokat pedig az „opció hozzáadása” mezőkbe.

    A másik közösség fülön belül alkalmazott népszerű funkció az új tartalom népszerűsítése. Ezzel izgalmat kelthetsz egy videó közzététele előtt és után. Ugyanis amikor bejegyzést hozol létre, a YouTube értesíti azokat a feliratkozókat, akik aktiválták az értesítéseket.

    A “közösség” fül lehetővé teszi számodra a feliratkozóiddal történő nyílt és szabad kommunikációt.

     

    Hogyan érheted el az 1000+ követőt?

     Megfelelő kulcsszó használattal,

    • A videó záróképernyőjére tedd fel a nagy elérést generált korábbi videód képét,
    • Kommentelt más, népszerű videócsatornák videói alá,
    • Válaszolj a követői kérdésekre,
    • Használd fel több felületen a videóidat.

     

    Youtube hirdetések 

    Noha a YouTube-hirdetések önmagukban nem újdonságok, de folyamatosan fejlődnek, érdemes figyelni a változásokat.

    Egészen a közelmúltig a Facebook volt a videóhirdetések vezető platformja, de az utóbbi időben sokan a YouTube-ra helyezték át a fókuszukat a jobb eredmények miatt. 

     

    Milyen Youtube hirdetések közül választhatsz?

     

    Tartalom előtti videóhirdetések: (Ezek a hirdetések a videó betöltése előtt jelennek meg. Általában 15-20 másodpercig tartanak, és jellemzően nem átugorhatók. Mivel a hirdetőként kattintásonként és nem megjelenítésenként vagy megtekintésenként fizetsz, a tartalom előtti videohirdetések a legköltséghatékonyabbak a konverzióközpontú kampányokban.)

    Videóba ágyazott hirdetések (Hasonlóak a tartalom előtti hirdetésekhez, azzal az eltéréssel, hogy a felhasználók öt másodperc után átugorhatják őket.)

    Rövid hirdetések: (Legfeljebb hat másodperc hosszúak, és nem hagyhatók ki. Noha ezek nem olyan gyakoriak, mint a tartalom előtti és videóba ágyazott hirdetések, a Google azonban úgy látja, hogy a legtöbb ilyen hirdetés többsége jelentős mértékben növelte a hirdetés felidézését.)

    Fedőhirdetések (A videó alsó 20%-ánál jelennek meg, csak asztali számítógépen működnek, és akkor jelennek meg, amikor a felhasználók elkezdenek lejátszani egy videót.)

     

    A hagyományos vizuális és szöveges hirdetésekkel ellentétben a YouTube-on megjelenő videohirdetéseknek a felhasználó gyors elköteleződésére kell összpontosítani. Az első 5-8 másodpercnek kell a nézőt szórakoztatni, sokkolni vagy tájékoztatni. Ha ez sikerül, akkor, jellemzően a teljes hirdetést végig nézi néző.

    3. Összegzés 

    Két fő fókusz mutatkozik a Social Media csatornáknál 2022-ben. Az egyik a követők elkötelezettségének növelése, bármelyik platformról van is szó. A másik a videók maximális felhasználása a közösség építése során hosszabb, rövid vagy egész rövid formában. Ezen belül is az élőközvetítések számát érdemes növelni.

    Lesz teendőd jövőre is a Social Mediában, amihez mindenképpen fontos felmérned:

    • hol tartasz most a Social Media csatornáid jelenlétével,
    • hol szeretnéd növelni a jelenlétedet,
    • milyen videókat készíts, és a legfontosabb
    • hova tudod beilleszteni a videóid tartalmát?

    +1 dolog: hogyan használd fel maximálisan ki a videóid tartalmát?

    A tervezéshez segítséget jelenthet, ha pontosan tudod, most éppen hol tartasz a social media felületeiddel, mit lehetne javítani. Hol vannak a fejlődési pontok?

    Kérd az ingyenes MINI Social Media auditot a felugró pop up ablakban. 

     

    Utolsó szó:

    Mindegy most hol tartasz a közösségi média felületek építésében, innen kell továbblépned. Ha kezdő vagy, akkor az azért jó, mert még nincs semmi elrontva, könnyebb építkezni.

    Ha már építgeted egy ideje a közösségi média felületeket, akkor pedig azért jó mert, szintet léphetsz és kijavíthatod a hibákat. Szóval légy pozitív és kezdj neki a tervezésnek.