2021 második negyedévében, a havi 2,89 milliárd aktív felhasználóval a Facebook továbbra is a világ legnagyobb közösségi hálója. Íme 10 ok, ami hozzájárul ehhez a népszerűséghez.
1. A Facebook használata egyszerű
Szemben más social média felületekkel a Facebook használata kortól függetlenül mindenki számára egyszerű. A család, az ismerősök széles körben használhatják komolyabb számítógépes/internetes tudás nélkül.
Amíg a Twitteren meg kell érteni a @ tag jelentését és használatát vagy a # használatát, addig a Facebook bár felismeri és támogatja a @ címkézést, és a # -ket, de nem támaszkodik azok használatára.
2. Folyamatos frissítések
A Facebook szereti a termékeit frissíteni, bár a felhasználók jelentős része megszenvedi ezeket, a többség mégis kedveli az újításokat.
Az évek során többször változott a felhasználói felület is. Megjelent a hírcsatorna, az idővonal, a címlapkép és még sok egyéb. A Facebook egyértelműen fejlődik, újít. Rendszeresen frissíti mobilalkalmazásait is.
3. Magával ragadó funkciók
A Facebook egyfajta függőséget okoz. Ez leginkább azért van így , mert a Facebook rendelkezik néhány igazán vonzó funkcióval, mint a hírcsatorna vagy a videó hívások indítása. Nem véletlen a Messenger az egyik legnépszerűbb Facebook alkalmazás.
4. Mobilra költözés
A Facebook nem vesztegette az idejét a mobilra való áttéréssel. Amikor néhány évvel ezelőtt a számok azt sugallták, hogy a felhasználók egyre inkább okostelefonjukat és táblagépüket használják a Facebook eléréséhez, a közösségi hálózat időben lépett.
5. Sikeres felvásárlások
A Facebook több céget felvásárolt, növelve így a cég értékét és a kínált szolgáltatások körét. A legfontosabb ezek közül kétségtelenül a WhatsApp és az Instagram megvétele. A WhatsApp 19 milliárd dollár, míg az Instagram felvásárlása egymilliárd dollár értékben történt.
6. Világméretű felhasználás
A Facebook 2,89 milliárd havi aktív felhasználót számolt 2021 második negyedévében. Ebből körülbelül 85 % az Egyesült Államokon és Kanadán kívüli. Egyszerű használatának köszönhetően nemcsak, hogy elterjedt, de kortól és nemtől függetlenült kedvelt social media felület.
7. Kötelező felhasználói azonosítás
A Facebook megpróbálja kiküszöbölni a névtelenséget az interneten, ami nagyobb bizalmat és biztonságérzetet jelent a felhasználók számára.
8. Facebook Connect
2008 -ban a Faceboook bejelentette a Facebook platform kiterjesztését a Facebook Connect névre. Zuckerberg szerint ez a Facebook felhasználók számára az online identitás kiterjesztését jelenti. Az ilyen fejlesztések előrelátást és jövőképet feltételeznek, ami a hosszú távú sikerhez előfeltétel.
9. Tőzsdei bevezetés
A Facebook tovább erősítette jelenlétét a 2012-s tőzsdei bevezetéssel, növelve a bizalmat a céggel szemben.
10. Videó tartalmak
Bebizonyosodott, hogy a felhasználók többsége (95 %) sokkal könnyebben jegyzi meg a videókban elhangzott információkat.
Bár online videók esetében a YouTube a vezető csatorna, a Facebookon megjelenő videók növekedése az elmúlt években exponenciális volt. A felmérések szerint már 2016-ban naponta több mint 500 millió ember nézett videót a Facebookon.